MasterCard müüb turundajatele kliendiinfot

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
MasterCardi krediitkaardid.
MasterCardi krediitkaardid. Foto: SCANPIX

MasterCard analüüsib tehingute andmeid, aitamaks turundajatel tarbijaid täpsemini reklaamidega pommitada – teenides raha oma üüratult jaeostude andmebaasilt. 

Käesolevast aastast alates aitab MasterCard, mille krediitkaardivõrgustik töötleb 34 miljardit ostu aastas, turundajatel potentsiaalseid kaupade ja teenuste ostjaid sihikule võtta.

Kliendiinfo kasutuse võimalusi hakkas MasterCard uurima juba mullu, kuid viivitas plaanidega, kartes juriidilisi tagajärgi ja probleeme järelevalvega.

Lähtuvalt teenust propageerivast müügipakkumisest (pealkirjaga «Leveraging MasterCard Data Insights to Reach Holiday Shoppers»), millega Financial Timesil avanes võimalus tutvuda, analüüsib MasterCard miljardeid tehinguid ning teeb muuhulgas kindlaks, millised kliendid tõenäolisemalt elektroonikat või lukskaupa ostaksid.

MasterCard kinnitas veebruaris käivitatud initsiatiivi olemasolu ning väitis Financial Timesile, et on «pühendunud kaitsma üksikisikute privaatsust».

MasterCard selgitas, et andmeid müüakse turundajatele anonüümsel kujul, potentsiaalsetesse kliendigruppidesse kogutult – nimekirju nimedega ei saadeta.

Firma rõhutas, et kogutavad andmed sisaldavad krediitkaartide numbreid – mida reklaamijatega ei jagata – kuid mitte kaardiomanike nimesid ega muid üksikasju.

Nüüd, mil inimesed veedavad üha rohkem aega arvutis ja mobiiltelefonis, koostavad ettevõtted ülimahukaid profiile nende tegevuse kohta nii internetis kui väljaspool seda. Nii näiteks teeb Facebook koostööd andmefirma Datalogixiga, jälgides, kas inimesed pärast reklaami nägemist nende saidil vastavaid tooteid ka ostavad.

Andmete kasutamist turunduseks katsetavad ka teised krediitkaardifirmad. Visa müüb jaemüüjatele võimalust saata tarbijatele kaarditehingute alusel tekstisõnumeid – kuid seda vaid «sihtmärkide» nõusoleku korral. Turundajate tellimusel teostab anonüümseid tarbijauuringuid ka American Express.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles