Maasturid – linnarahva lemmikud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Volvo linnamaastur XC90.
Volvo linnamaastur XC90. Foto: whatcar.ee

Sõitke õige seenele oma halaga kuludest, keskkonnast ja parkimishädadest! Kõige tähtsam on teistest juhtidest peajagu üle olla.

Maasturid on muutumas linnameeste- ja naiste lahutamatuks osaks – kuigi pole ei sportlikud ega enamikule ka eriti vajalikud.

Üha isukamalt haaratakse neid poodidest: LMC Automotive’i andmetel kasvab maailma maasturimüük 2015. aastaks 30 protsenti.

Kolm aastat tagasi moodustasid maasturid globaalsest kergesõidukimüügist 9 protsenti. Kolme aasta pärast on vastav protsent 14.

Tänulikud on ka tootjad, sest maasturite hinnalisand ületab kõrge kaarega ekstra toormaterjalide hulga, mis neisse maetakse.

Porsche, mis teeb ca poole oma müügist Cayenne’ide pealt, võtab Morgan Stanley andmetel tänavu 19 protsenti hinnalisandit. Mercedes-Benz ja BMW küündivad vaid pooleni sellest.

Kõik on teel peole – maasturit valmistub turule veeretama isegi Maserati.

Samas ei valitse maasturitemaal vaid õnn ja rõõm: räägitakse, et Bentley ja Lamborghini (mõlemad Volkswageni omad) võivad oma plaanitud džiibid edasi lükata.

Mis kõneleb ilmekalt uue mudeli kuludest... ja olukorrast Euroopa turul. VW – üks Euroopa edukamaid automeistreid – teatas reedel, et esimese kolme kvartaliga kukkus nende müük Lääne-Euroopas (Saksamaa välja arvatud) 6 protsendi jagu.

Kuid kindlasti on mõni mees rõõmus, kui Bentley ja Lamborghini maasturid viibivad.

Mõlemat marki austab arvestatav trobikond puriste, kes porimülka-Bentley ja liivaluite-Lamborghini tulles tänavarahutusi tekitaksid.

Mõnest margist tuleks lapsed ikka eemal hoida.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles