Majandussurutis soosib Eesti tuntud kosmeetikatootjaid

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
AS Orto juht Gunnar Laas rõõmustab – firma müük on tänavu kolme esimese kuuga kasvanud 14 protsenti.
AS Orto juht Gunnar Laas rõõmustab – firma müük on tänavu kolme esimese kuuga kasvanud 14 protsenti. Foto: Toomas Huik

Praeguses majandussurutises on kohalike kosmeetikafirmade juhid ühed vähestest, kes julgevad tunnistada, et neil läheb hästi, sest tarbija otsib välismaise kalli sära asemel kodumaist taskukohasemat toodet.



«Muidugi vaatavad inimesed üha enam rahakotti ja teevad sealt avaneva pildi põhjal otsuseid,» tõdes kosmeetika ja kodukeemia tootja AS Orto juht Gunnar Laas.
Võrreldes aastataguse ajaga on 22 miljoni kroonise aastakäibega Orto müük tänavu kolme esimese kuuga kasvanud 14 protsenti.

Laasi sõnul ei ole tarbekosmeetika valdkond majanduse muutuste suhtes nii tundlik kui näiteks autotööstus. Ka firma AC Nielsen uuring inimeste kriisiaegsetest tarbimisharjumustest näitab, et kui väljas einestamisest või elektroonikakaupade ostust loobutakse, siis kosmeetikakaupade seast hakatakse valima soodsama hinnaga tooteid.

Rahalises arvestuses on Orto L’Oreali, Nivea ja Lumene järel Eesti turul neljandal kohal. Kuna tegemist on odavamate toodetega, ollakse müüdud koguste arvestuses koha võrra kõrgemal.

Looduskosmeetika sarja Ingli Pai looja Tiina Lillep kinnitas samuti, et kurtmiseks põhjust ei ole. «Pigem läheb meil hästi,» nentis ta. Ingli Pai tooted kuuluvad L’Orealiga samasse hinnaklassi ja Lillepi sõnul on võidetud kundesid just nende inimeste seast, kes varem vaatasid vaid välismaist sära.

«Hind ja sisu on muutunud tähtsamaks ja ostjad näevad, et kvaliteetset toodet saab ka keskklassi hinnaga,» lausus Lillep.

Vaatamata meeldivale müügiedule ei ole Orto otseselt hinnaliidri positsioonist huvitatud, sest odavate toodete pakkujal võib alati investeeringuteks vajalikust rahast puudus kätte tulla. Laasi sõnul üritab ettevõte igal aastal investeerida kolm-neli miljonit krooni ja välja tulla nelja kuni kaheksa uue tootega. Teisiti ei oleks tema sõnul võimalik, sest turg areneb, inimeste tarbimisharjumused ja vajadused muutuvad ning sellest lähtuvalt otsitakse üha uusi tooteid.

Laas nentis rahuloluga, et praeguses majanduslanguses tunneb firma end suhteliselt kindlalt, sest rasked otsused sai tehtud juba viimase kolme-nelja aasta jooksul ja inimeste arvelt kulude vähendamisele ei ole praegu vaja mõelda. Ettevõttes töötab 22 inimest ehk siis käive töötaja kohta on vähemalt miljon krooni.

Selle kevade suureks väljakutseks on Ortole kosmeetikatoodete terviseohutuse hindaja koolitamine Brüsselis. Nii saab Orto esimese Euroopa Liidu poolt tunnustatud tervise-ohutuse hindaja Baltikumis.

Kuigi proovipartii Orto meremudaga tooteid läheb peatselt Jaapanisse, tõdes firma juht, et müük sõltub ostjate emotsioonidest ja eksport on keeruline. Läbilöömiseks tuleb teistest eristuda ning raske on teha toodet, mis meeldiks kõikidele.

Laas tõdes, et kellegi teise nime all on võimalik allhankeid teha, kuid tuleb arvestada veelgi odavama tootja väljailmumise võimaluse ning hankest ilmajäämisega.

Tooteid ka Soomes müüv Lillep tunnistas, et välisturule jõudmiseks tuleb teha meeletult tööd, kuid see tasub ennast ära. Praeguseks räägivad nende tooted juba ise enda eest ning rahulolevad kliendid soovitavad neid teistelegi.

Siiski ei ole ka kosmeetikafirmadel liigseks rõõmustamiseks põhjust, sest mulluses tõusueufoorias kerkinud peamiselt välismaist päritolu tooraine hindades ei ole alanemist märgata. Seega tuleb kulude suurendamisel väga ettevaatlik olla.

Tulevikku prognoosides on Lillep tagasihoidlik, kuid siiski optimistlik. «Üritame stabiilselt kasvada ja targalt edasi minna.»

Kosmeetikatootjad
AS Orto

•    Asutatud 1932
•    22 töötajat, kellest pooled on seotud tootmisega
•    Kolm neljandikku Orto käibest annavad kosmeetikatooted, suurim müügihitt on Puhta Looduse sarja kibuvitsaekstraktiga niisutuskreem
•    Kodukeemia sarja Puhas Kodu müüduim toode on looduslikul toimeainel põhinev katlakivieemaldaja

Ingli Pai OÜ
•    Asutatud 2001
•    10–15 töötajat
•    Toodab looduslikke õlisegusid näole ja kaelale, massaaži ja vanniõlisid, kreeme, mudamaske

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles