Konsultant: meedia eest ei ole pelgupaika

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peitus.
Peitus. Foto: SCANPIX

Kui ettevõte on sattunud meediakriitika alla, on viimane asi, mida teha, peitu minna, ütles mitmeid telekanaleid juhtinud ja praegu meediakonsultandina tegutsev David Lowen Pärnu Juhtimiskonverentsil. «Kui sa pole kaamera ees oma probleeme kommenteerimas, hakkab su lugu elama omaette lugu.»

Ta andis 10 nõuannet, mida teha, kui «jama on majas»:

Kui on probleem, siis sa pead tunnistama, et jah, meil on probleem. Samuti pead tunnistama probleemi ka endale. Eitamine on inimlik, kuid see ei tööta meedia puhul. Meedia eest ei ole peidupaika. Kui sa ei ole kaamera ees asja kommenteerimas, hakkab lugu elama oma elu. «Ei kommenteeri,» pole mingi strateegia. Saada oma sõnum välja – raadios, teles, sotsiaalmeedias.

Too välja faktid ja jaga neid. Tugine faktidele. «Ma ei tea vastust sellele küsimusele,» ei ole kellegi vastus küsimusele. Sa pead teadma.

Käitu enesekindlalt. Vaata otse kaamerasse ja räägi nii nagu oli.

Räägi oma lugu lihtsalt. Ära kasuta selgitustes ärižargooni ja keerulisi väljendeid. Räägi oma lugu ära lihtsalt ja arusaadavalt. Väldi mitmetimõistetavusi ja kujundlikke väljendeid, neist võidakse valesti aru saada.

Kuula küsimusi – sinu asi on anda õige vastus õigele küsimusele. Võid paluda küsimuse kordamist, kuid vasta küsimusele.

Kanna õigeid riideid.

Ära lükka kaamera ette astumist kellegi teise kraesse.

Sinu järel ei oodata. Meedial on deadline`d ja kui sa neid ei austa ning neist kinni ei pea, siis kaotad võimaluse sõna sekka ütelda. Kui sa pole õigel ajal valmis, siis sinu järel ei oodata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles