Eesti ekspordirevolutsioon läheb laia maailma kogemusi jagama

, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Anu-Mall Naarits Ekspordirevolutsiooni tutvustamas
Anu-Mall Naarits Ekspordirevolutsiooni tutvustamas Foto: Toomas Huik

Kaks aastast Eestis koolitusprogrammi «Ekspordirevolutsioon» vedanud Marketingi Instituut läheb kogemusi jagama teistele Euroopa riikidele.

Tänavu septembrist kuni 2014. aasta keskpaigani tutvustatakse väikese- ja keskmise suurusega ettevõtete ekspordimüügi kasvule suunatud programmi metoodikat ja kogemusi Bulgaarias, Rumeenias, Horvaatias ja Kreekas, kus on näidatud üles huvi sarnase projekti käivitamiseks.

«Oleme meelitatud, et Eestis ellu kutsutud ekspordi tõhustamise programm on pälvinud üllatavalt palju positiivset tähelepanu mitmel pool maailmas. Programmi eripära seisneb selles, et suutsime tänu innovaatilisele lähenemisele tabada kaks kärbest ühe hoobiga: aitasime ekspordist huvitunud ettevõtetele leida noored ambitsioonikad ekspordi müügijuhid ja koolitasime nad ka aastaga välja headeks spetsialistideks,» rääkis Marketingi Instituudi juht Anu-Mall Naarits.

«Oleme juba pilootprojekti raames alustanud koostööd lausa nelja riigi eksporti stimuleerida püüdvate organisatsioonidega.»

Naaritsa sõnul käib Eestis täie hooga alles programmi teine aasta, kuid mõned olulised järeldused võib juba teha.

Esiteks: ettevõtetel ei tasu karta noori kogenematuid müügiinimesi, juhul kui neile on võimalik pakkuda töö kõrvalt võimalusi end ekspordimüügi valdkonnas koolitada ja juhendada.

Teiseks, kuna enamuse keskmise suurusega ettevõtete ekspordimüügi peamiseks takistuseks on süsteemse planeerimise ja turu-uuringu läbiviimise madalad oskused, annab juba nende oskuste omandamine olulise läbimurde.

Ja kolmandaks, liiga paljud ettevõtted saadavad enda ja oma kaupade tutvustusi üle maailma meiliga, kuid unustavad ära personaalsele suhtlusele panustamise -  igast meilist sadu kordi efektiivsem on suhete loomine läbi helistamise, kohtumiste, sõpruse ja ühishobide teemal vestlemine jms.

«Äri tehakse igas riigis mitte ettevõtete, vaid inimeste vahel, seega on ka paremal hinnal ja huvitavamal tootel oht piisava tähelepanuta jääda, kui inimeste vahel kontakti ei teki. Teisalt, mida personaalsem on kontakt ja mida sügavam isiklik sümpaatia kahe potentsiaalse äripoole vahel, seda suurem tõenäosus on ka hea ärisuhte alguseks,» märkis Naarits. 

Marketingi Instituut sai Ekspordirevolutsiooni programmis omandatud kogemuste edastamiseks teistele Euroopa riikidele sel suvel toetust ka Euroopa Liidu Leonardo Elukestva õppe  programmist. Enam kui 4000 laekunud projektist rahuldas Euroopa Liit 659 taotlust, milles Ekspordirevolutsiooni kogemuse vahendamist hinnati väga kõrgelt – projekt oli rahastatute hulgas 59-s. 

Ekspordirevolutsioon on kahel järjestikusel aastal EASi ja Euroopa Sotsiaalfondi toel Eestis läbi viidud ekspordi arendamise aastane programm, mis kaasas noored ekspordijuhid kokku 50 Eesti ettevõttesse, koolitas ja treenis neid aasta vältel rahvusvaheliselt diplomeeritud ekspordi müügijuhtideks.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles