Helsingi poliitikud: hoogu juurde Tallinna tunneli plaanile

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uuringufirma Sweco skeem Tallinna ja Helsingi ühendusteedest.
Uuringufirma Sweco skeem Tallinna ja Helsingi ühendusteedest. Foto: Sweco

Helsingi linnavolikogu juhtpoliitikud tahavad Soome ja Eesti pealinna ühendava tunneli uuringutele auru lisada, et vältida Soome majanduslikuks ääremaaks muutumist.

Veebruaris avaldatud Sweco eeluuringu kohaselt oleks kõige mõistlikum lahendus Soome lahe põhja alt läbi kaevatav raudteetunnel, mis ühendaks Soome tulevase Rail Balticuga.

Helsingi linnavolikogu suuremate fraktsioonide poliitikud on nüüd seda meelt, et järgmised uuringud tuleks kiiresti ette võta, sest muidu on oht, et kogu plaan jääb vinduma, vahendas Soome rahvusringhääling Yle.

«On päevselge, et seda asja peab täie auruga edasi ajama. Eeluuring selgitas, et töödega tasub igal juhul jätkata. See, et plaan ei edene, poleks meile igal juhul hea,» ütles roheliste fraktsiooni juht Emma Kari.

Kari sõnul annab just majanduse madalseis põhjust plaani teostamiseks, mis sest, et tunneli hind on eeluuringu kohaselt 9-13 miljardit eurot.

«Just kehvas majanduse olukorras annavad seda tüüpi investeeringud meile parema kasvuväljavaate. Tunnel tooks meid Euroopale lähemale, parandaks transpordiühendusi ja oleks majandusele kasuks,» ütles Kari.

Sotsiaaldemokraatide fraktsiooni juhi Osku Pajamäki sõnul on Soome olnud pikka aega transpordiblokaadis, ehkki laevaliiklus kahe riigi vahel on sujuv. «Raudteeühenduse koha pealt on Soome kahtlemata kotis. Tunnel liidaks Soome korralikult Kesk-Euroopaga ja ka vastupidi,» ütles ta.

Hoogsamat tegutsemist nõuab ka Koonderakonna (Kokoomus) fraktsiooni esimees Lasse Männistö. Tema sõnul tulevikus paljast laevaühendusest enam ei piisa.

«Tunnel tõstaks Soome logistilise ühenduse täitsa uuele tasemele,» ütles Männistö. «Asukoha ja geograafia koha pealt ei saa me midagi parata, seetõttu peame tegema kõik võimaliku, et ühenduda rahvusvaheliste ühendusteede ja Euroopa majandusruumiga.»

Seni on plaani tagant tõuganud vaid Helsingi linn, nüüd oleks Kari ja Männistö sõnul aeg, et ka Soome riik tõsisemalt kampa lööks. «Selge, et Helsingil on suur roll. Aga see on kahtlemata üleriigiline plaan. Riik peaks siia panustama. Seda ei saa käsitleda vaid Helsingi küsimusena,» ütles Kari.

Männistö avaldas lootust, et värske valitsus võtab jätku-uuringute osas seisukoha.

Pajamäki märkis, et Helsinki-Tallinna tunnel on majanduslikult tasuvam plaan kui Helsingisse parajasti planeeritav kaht linnajagu ühendav tunnel. «Lihtinimese seisukohalt tundub Helsingi-Tallinna tunneli arvatav maksumus sellega võrreldes madal,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles