Aivar Reinap: arusaamatu elektrihind

Aivar Reinap
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aivar Reinap
Aivar Reinap Foto: Peeter Langovits

Suurem elektritarbimine pole uuest aastast enam Eesti Energiale eriline argument ning klient, kes selle üle nuriseda julgeb, saadetakse pigem konkurendi juurde.

Eilsest hakkas Eesti Energia oma klientidele tegema elektri hinna pakkumisi. Kuna elektri võrguhinnad on viimastel aastatel nii kiiresti tõusnud, tähendab plaanitav elektrienergia hinna ligi 68-protsendine tõus elektriarve ligi 25-protsendilist kasvu. Kahtlemata on see suur löök tarbijate rahakotile, arvestades, et uuest aastast kallinevad ka elektrienergia võrguteenused.

Olles Eesti Energia klient ühes suurema ja teises väiksema tarbimisega kohas, tekkis võimalus energiafirma hinnapakkumisi kõrvutada. Esmasel analüüsil jäi silma asjaolu, et suurem tarbimine pole Eesti Energia jaoks enam argument – elektri hind on väikesele ja suurele kodutarbijale sisuliselt sama. See tähendab, et seniseid küttepaketi kasutajaid tabab ka suurem hinnatõus.

Seegi, et ühel kliendil võib olla mitu tarbimiskohta, ei pannud eile kohalikku energiahiidu end liigutama. «Keegi ei käsi teil meilt elektrit osta,» oli klienditeenindaja kommentaar küsimusele, miks ei pakuta pikaajalistele mitme tarbimiskohaga suurtarbijatele soodsamat hinda. Kummalisena mõjus ka, et tarbimiskohas, kus öise elektri osakaal on säästlikult suudetud suuremaks kasvatada, küsib energiafirma öise elektri eest märgatavalt rohkem raha kui kohas, kus päevase elektri osakaal on suurem.

Kuigi Eesti Energia klienditeenindaja oli meeldiva häälega, polnud tal tegelikult võimalust kliendiga hindade üle läbi rääkida ning pigem hakkavad hindu dikteerima konkurendid, kui nad suudavad tarbijatega ka dialoogi pidada. Eesti Energia on ka teatanud, et kõiki kliente nad kinni hoida ei soovigi, mistõttu on uutel tulijatel just suuremaid tarbijaid lihtsam enda juurde meelitada. Kui paindumatu monopol ei soovi vanadele tarbijatele soodsamaid pakkumisi teha ega isegi nendega sisulisi läbirääkimisi pidada, siis paratamatult kliendid lahkuvad. Kui kliendid hakkavad aga Eesti Energiast massiliselt lahkuma, ehk pöörab siis ka energiahiid end rohkem näoga klientide poole. Ka EMT pole praegu enam see, kes ta oli enne mobiilituru avanemist.

Arvestades, et hinnapakkumisi hakatakse korrigeerima iga päev, on elektritarbijatel põnev hinna muutumist jälgida. Kuna hind külmutatakse kolmeks aastaks, siis õige lepingu sõlmimise aeg võib anda pere eelarves suurt kokkuhoidu. Samas, kui keegi ennustab sooja talve ja odavaid elektri börsihindu, on võimalik nii märkimisväärselt võita kui ka kaotada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles