Kasutatud sõidukid on enam hinda läinud

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saksa Auto kasutatud autode müügi juhataja Aare Steinberg ütles, et tema ostjate puuduse üle kurta ei saa, sest odava hinnaga kasutatud auto jaoks leiab ostjaid raskel ajal küll.
Saksa Auto kasutatud autode müügi juhataja Aare Steinberg ütles, et tema ostjate puuduse üle kurta ei saa, sest odava hinnaga kasutatud auto jaoks leiab ostjaid raskel ajal küll. Foto: Peeter Langovits

Kui inimesed on hakanud autosid harvemini vahetama ning eelistavad odavamaid ja kasutatud sõidukeid, siis ettevõtted on asunud Swedbanki andmetel oma sõidukeid kulude säästmiseks eraisikutele ümber vormistama.



Swedbanki liisingu divisjoni direktor Gunnar Toomemets rääkis eilsel pressikonverentsil, et kui veel 2007. aastal oli paljude peaaegu viieks aastaks sõlmitud liisingulepingute tegelik pikkus kaks aastat ehk siis selle aja möödudes vahetati auto uuema vastu välja, siis nüüd lepingud pikenevad.



«Klient ei osta praegu uut autot, ta ei julge võib-olla võtta seda kohustust, vaid pigem sõidab olemasoleva autoga edasi ja omab liisingulepingut edasi või siis laseb seda pikendada,» sõnas Toomemets. «See trend on sama nii eraisikul kui ka äriettevõtetel, siin ei ole vahet.»



Peale raskete majandusolude on uus erisoodustuse maksumäär Toomemetsa sõnul tinginud selle, et ärikliendid vähendavad kulude kokkuhoiu nimel autoparki. Samuti on hakanud levima autode ümbervormistamine ettevõtte nimelt eraisikute nimele.



«Et ei peaks pidama sõidupäevikuid, et ei peaks suuremat maksumäära maksma, vormistatakse ettevõtte nimelt need lepingud töötajatele ümber,» selgitas Toomemets.


Ka SEB Liisingu juhatuse liige ja müügidirektor Ainar Leppänen tõdes mõni aeg tagasi, et kergelt on märgata tendentsi, kus kasutusliisinguga auto ostetakse liisinguperioodi lõpus välja, mitte ei vahetata uue vastu.



«Trend on seletatav ilmselt asjaoluga, et isikul, kes autot on kasutanud ja hooldanud ning kes seetõttu teab selle seisukorda, on kulude kokkuhoiu huvides tihti mõistlik kasutatud autoga edasi sõita, kuivõrd uue auto liisimine võib kulukamaks minna,» rääkis Leppänen.



Peagi lõppeva liisinguga auto uuema vastu vahetamisest on loobunud näiteks kommunikatsioonibüroo Powerhouse juht Janek Mäggi, kes on Postimehele öelnud, et kõige ilusam elu on laenuvaba elu. Nii on ta püüdnud muidki laene võimalikult palju tagasi maksta, et intressikulu võimalikult väikseks lõigata.



Volkswageneid müüva Saksa Auto müügijuhi Heikki Jaansalu sõnul on hakatud rohkem ostma kasutatud autosid – tuleb neid ju üha rohkem müüki ning hinnadki on üpris atraktiivsed. Lisaks kogub populaarsust nii kasutatud kui ka uute autode ostmine säästude eest.



Neid, kes auto kohe välja ostavad, on Jaansalu sõnul juba üle poole, samas kui eelmisel kevadel oli selliseid ostjaid vaid 20 protsenti ja liisingud olid veel ülekaalus. Kõige levinum on väljaostmine alla 100 000 krooni maksvate autode puhul, kuid liisingust loobutakse säästmise nimel ka kallimate masinate soetamisel.



Kui autoostjate jaoks on praegune aeg kahtlemata soodne, siis müüjate jaoks mitte. «Ei ole ju kunagi olnud sellist aega, kus oleks võimalik endale osta liisingujäägiga autot,» tõi Jaansalu välja ostja eelised.



Suurte soodustustega müüakse ka uusi autosid, sest firmadel on vaja lahti saada ammu tellitud laovarudest. Swedbanki liisingu divisjoni juhi Toomemetsa sõnul on soodustused, mida praegu laojääkidest lahtisaamiseks tehakse, oluliselt suuremad kui automüüjate marginaalid.



Toomemets lükkas ümber levinud arusaama, justkui küündiks automüüjate marginaalid 24–30 protsendini. «Tegelikult on teada tõde see, et automüüjate marginaal on keskmiselt 10–15 protsenti. See, kui autot pakutakse 25-protsendilise soodustusega, tuleb selgelt millegi arvelt. Ja see ei saa kaua kesta,» tõdes ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles