Lollide klientidega ettevõte on jätnud töö tegemata

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil poseerib rõõmsalt Ryanairi juht Michael O Leary.
Pildil poseerib rõõmsalt Ryanairi juht Michael O Leary. Foto: AP / Scanpix

Ryanairi juht Michael O’Leary nimetas täna ettevõtte reegleid mittetundvaid kliente avalikult  lollideks ja soovitas lollidel reisijatel mitte nende firmaga lennata. Kliendikesksuse koolitaja Indrek Saul ütles, et kui ettevõttel on lollid kliendid, on firma ise jätnud töö tegemata.

Nõnda ütles O’Leary, kui kommenteeris juhtumit, kus kahe lapse ema Suzy McLeod pidi maksma oma perele pardakaartide väljaprintimise eest ligi 300 eurot. «See ema maksis selle eest, et oli idioot ega suutnud järgida broneerimisel tehtud kokkulepet,» ütles lennufirma juht The Telegraphile.

Kliendikesksuse koolitaja Indrek Saul ütles, et isegi kui klient ongi rumal, ei ole lihtsalt hea toon seda öelda. «Niivõrd ei olegi siin küsimus klientide lolliks pidamises, vaid selles, kuidas neist hoolitakse ja kuidas ettevõte raha teenib,» ütles Saul. «Kas muudatused reeglites on tehtud nii, et inimesed neist aru saavad ja kas neid on inimestele tutvustatud, selles on küsimus.»

Saul ütles, et kui ettevõttel on rumalad kliendid, siis on see puhtalt ettevõtte enda tegemata töö. «Sellepärast pole ka ühelgi ettevõttel õigustust pidada oma kliente rumalateks,» ütles Saul.

Ärieetikas on kasumi kohta, mis on saadud klientide teadmatuse arvelt, lausa eraldi termin – bad profit ehk halb kasum. Taolisse rubriiki võib liigitada ka Ryanairi juhtumi, kus inimesed pidid teadmatusest teenusele kõvasti juurde maksma.

Saul ütles, et edumeelsed ettevõtted hoopis aitavad oma klientidel teenuseid tarbida ning on ka näiteid, kus firma ise soovitab kliendile tõepoolest kõige soodsamat paketti. Näiteks Eestis teeb seda EMT, kuigi, tõsi, mitte omal algatusel. Prantsuse mobiilifirma Orange aga teavitas oma kliente lausa omaalgatuslikult, et nad kasutavad neile ebasoodsat paketti ning pakkus samas välja kliendile soodsama variandi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles