Elering: meie LNG terminal oleks 30 protsenti odavam

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
LNG terminal.
LNG terminal. Foto: SCANPIX

Eleringi teatel oleks nende kavandatav LNG terminal Muuga sadama idaossa kolmandiku võrra odavam kui konkurentide oma.

Arendajate poolt on LNG terminali asupaigaks valitud Muuga sadama idaosa, kus saab ära kasutada olemasolevat sadama infrastruktuuri. Eleringi tellitud uuringu kohaselt maksab kirjeldatud terminali rajamine 221 miljonit eurot, millele lisandub kuni 10 miljoni euro suurune investeering terminali ühendamiseks Eesti gaasi põhivõrguga. Terminaliprojekti realiseerimine võtab aega hinnanguliselt neli aastat, sealhulgas ehitustööd kaks aastat.

Eleringi juhatuse esimees Taavi Veskimägi ütles, et regionaalse LNG terminali rajamine Tallinna piirkonda omab esmase teostatavusanalüüsi järgi mitmeid eeliseid teiste potentsiaalsete asukohtade ees tulevasel ühisel Soome-Balti gaasiturul, kuna terminal asetub hästi olemasolevasse gaasivõrku koos plaanitava Soome-Eesti gaasiühendusega Balticconnector.

«Terminali asukoht Tallinna piirkonnas võimaldaks viia Eesti gaasivarustuskindluse ELi nõutud tasemele, samuti panustaks terminal koos Balticconnectoriga Soome gaasituru arengusse,» märkis ta.

Konservatiivse prognoosi kohaselt vajab terminali rajamine kolmandiku ulatuses Euroopa Liidu investeerimistoetust, et tagada projekti finantsstabiilsus ning mitte koormata liialt gaasitarbijaid, leiab Elering. Tallinn LNG projekt on Euroopa Liidu ühishuvi projektide kandidaat, kuna vastab kokku lepitud hindamiskriteeriumidele Euroopa Liidu toetuse saamiseks.

Tallinn LNG terminali mahuti suuruseks on plaanitud 90 000 kuupmeetrit LNGd ning terminal võtaks vastu kuni 75 000-kuupmeetrise mahutavusega laevu. Terminal suudaks päevas väljastada üheksa miljonit kuupmeetrit maagaasi ning selles oleks ka seadmed laevade punkerdamiseks ja LNG laadimiseks tsisternautodele. Terminali võimsust on võimalik täiendava nõudluse tekkimisel väljavalitud asupaigas märkimisväärselt suurendada.

Terminal võimaldab lisaks tänastele tarbijatele hakata gaasiga varustama ettevõtjaid, kellel puudub ühendus olemasoleva gaasivõrguga. Sellisteks klientideks võivad olla kohalikud soojusetootjad või ühistransporditeenuse osutajad, kellele saab gaasi tarnida veeldatud kujul tsisternautodega. Samuti hakkab terminal pakkuma LNGd laevade punkerdamiseks, kuna gaas on tõsiseltvõetav alternatiiv laevakütusena alates 2015. aastast, kui Läänemerel karmistuvad oluliselt väävli- ja muude heitmete piirnormid.

Ramboll soovitab Eleringi, Vopaki ja Tallinna Sadama töögrupil lähema aasta jooksul käivitada põhjalik teostatavusuuring, turuanalüüs, läbirääkimised võimalike finantseerijatega ning tagada esialgsete kokkulepete sõlmimine potentsiaalsete varustuskindluse tagajatega. Samuti tuleb käivitada keskkonnamõjude hindamise ja planeerimise protsess. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles