Raudtee leidis pangast juhi

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Raudtee uus juhatuse esimees Ahti Asmann eile esimesel tööpäeval oma uues helevalges kabinetis.
Eesti Raudtee uus juhatuse esimees Ahti Asmann eile esimesel tööpäeval oma uues helevalges kabinetis. Foto: Mihkel Maripuu

Värskelt kaheks jagunenud Eesti Raudtee taristu osa haldava ettevõtte (senine EVR Infra, mis tegutseb nüüd senise emafirma ehk Eesti Raudtee nime all) juhatuse esimeheks valiti esmaspäeval Ahti Asmann, kel just oli Ukrainas sealse SEB panga juhina töö lõppenud.

«Oleksin nagunii Eestisse tagasi kolinud,» rääkis Asmann. «See on lihtsalt juhuste kokkulangemine, et avanes võimalus Eesti Raudteesse tööle tulla.»

«Kabinet on mul siin küll väga suur,» märkis ta esimese tööpäeva hommikul oma uues helevalges kabinetis tagasihoidlikult. Kas siis pangas oli väiksem? Sellest vastusest hiilib ta kõrvale.

Asmanni alluvuses hakkab Eesti Raudtees tööle 850 inimest ehk umbes sama palju kui Ukrainaski. Palk nende juhtimise eest on 8800 eurot kuus. Seda on veidi vähem, kui teenis tema eelkäija Kaido Simmermann, ja oluliselt vähem, kui teenib näiteks Estonian Airi juht Tero Taskila.

«Hea, et suutsime tuua raudteele rahvusvahelise kogemusega tippjuhi, kes on ennast ettevõtte juhina tõestanud ka keerukates oludes,» ütles Eesti Raudtee nõukogu esimees Taavi Madiberk, kelle sõnul polnud otsingud kerged, sest latt seati kõrgele.

Uus juht pidi vastama kolmele kriteeriumile – olema juhtinud suurfirmat, valdama kliendikesksusele ja kuluefektiivsusele orienteeritud mõtteviisi ning tundma meist ida poole jäävat turgu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles