Eesmärgid peavad olema saavutatavad, kuid Columbia Ärikooli värske uuring soovitab püstitada pigem ambitsioonikaid eesmärke, selle asemel et pettumuse vältimiseks madalamaid sihte seada.
Uuring: latt tuleks pigem kõrgemale seada
Inimesed seavad lati sageli madalamale, uskudes, et see tagab suurema rahulolu, kuna liigkõrge eesmärk võib jääda saavutamata. Eksimuse suuna küsimusele vastamiseks tuleb aru saada, kas näiteks üliõpilase algne eesmärk saada eksamil hinne B pakub rahuldust, kui hiljem selgub, et A oli realistlik, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb.
Uuringu eesmärk oli selgitada, milline oli lõpptulemusena nende inimeste rahulolu, kes pettumuse vältimiseks olid eesmärgistamisega ettevaatlikud. Erinevatel gruppidel paluti teha investeeringuid, suunates ühte gruppi eelistama madalamat tootlust. Seejärel öeldi kõigile, et eesmärk saavutati.
Tulemused näitasid, et inimesed, kes seadsid madala eesmärgi, olid lõpus teistest rahulolematumad. Kuigi alguses soovitakse tulemust võrrelda ootusega, siis tegelikkuses võrreldakse tulemust ikkagi reaalsusega ning ollakse pettunud, kui latt seati liiga madalale.
Järeldusi saab rakendada nii töötajate kui klientide rahulolu juhtimiseks. Töötajaid saab julgustada seadma ambitsioonikamaid, kui siiski saavutatavaid eesmärke.
Klientide rahulolu kipub ajas vähenema, sest nad unustavad oma algse ootuse. Siin tasuks neil algseid ootusi meelde tuletada.
Samuti tasub karjäärieesmärkide seadmisel meeles pidada, et pikaajalise rahulolu aluseks on sihtimine kõrgemale ning ponnistus selle saavutamiseks. Parem kõrge eesmärk, mis jääb saavutamata, kui lihtne eesmärk, mis kergelt kätte tuli.