Singapuri rikkad saavad «taevased» parklad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lamborghini Gallardo (paremal) saabumas Singapuris Hamilton Scottsi 14.korrusel asuva luksuskorteri akna taha.
Lamborghini Gallardo (paremal) saabumas Singapuris Hamilton Scottsi 14.korrusel asuva luksuskorteri akna taha. Foto: SCANPIX

Singapuri kinnisvaraarendajad on tulnud vastu superrikastele, kel esineb probleeme parkimisega: turule tulevad lukskorterid, mis võimaldavad auto akna taha paigutada – kasvõi 30. korrusel.

«Taevagaraažidega» (nagu arendaja neid nimetab) korterid on varustatud seadmetega, mis sõiduriistad automaatselt soovitud tasandile tõstavad. Elanikul pruugib vaid puudutada biomeetrilist puutepatja, mis paikneb maja sissepääsu juures.

«Lahendus on välimuselt pigem muuseumivitriin, mitte lihtsalt autoparkla,» ütleb arendaja KOP Propertiesi tegevjuht Leny Suparman, kes on ilma igasuguse valehäbita võtnud sihikule Singapuri kasvava miljonäride kogukonna – ja nende superautod.

56 «autovitriiniga» korteri hinnad algavad 9,8 miljonist Singapuri dollarist (7,8 miljonit USA dollarit). Katusekorterid, kus on ruumi nelja auto parkimiseks, maksavad 30 miljonit Singapuri dollarit.

Küllap on tegemist mõistliku projektiga, võttes arvesse tõsiasja, et miljonäride tihedus on Singapuris maailma suurim: Boston Consulting Groupi hinnangul on 17 protsendil selle 5,1 miljoni elanikuga linnriigi majapidamistest varandust enam kui 1 miljoni USA dollari eest.

Singapuris (ja Hongkongis) on kõrgeim Maseratide, Ferraride ja Lamborghinide suhtarv elanike kohta maailmas.

Samas on Singapur hakanud kogema maailmamajanduse aeglustumise ja eurokriisi ägenemise näpistust.

Kinnisvarafirma Savillsi andmetel sooritasid sealsed lukskorterite hinnad hiljuti 10-30 protsendilise kukkumise.

Viimased andmed näitavad, et Singapuri tootmissektori kasv oli aastatagusega võrreldes ajalooliselt madal.

Mullu osteti 43 protsenti lukskorteritest üles välismaalaste, peamiselt hiinlaste poolt. Mõned arendajad on müügiga hädas ja pakuvad soodustusi nagu garanteeritud üürnikke ja tasuta mööbli kuponge.

Singapuri Grand Prix’ aseesimees Colin Syn, kes linnriigis Ferrari poode peab, ütles, et müük on tänavu «natuke nigelam».

«Ma arvan, et süüdi on majandus. Inimesed on nüüd natuke ettevaatlikumad,» ütles ta.

Samas kinnitas Syn, et rikaste ostuhimu pole raugenud – kui vaid uusi mudeleid pakutakse. Peatselt saabuva Ferrari F12 Berlinetta tellimusteraamat olevat «pungil täis» tuleva aasta lõpuni.

Majanduse nõrgenemine ei heiduta ka Briti superautomeistreid: veebruaris avas Singapuris uksed esimene McLareni kauplus.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles