Uuring: meediasõltuvus on väga kerge tulema

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Arvutist ja internetist on saamas pereliige.
Arvutist ja internetist on saamas pereliige. Foto: http://sasstrology.com/images/posts/man-using-laptop-with-woman-in-bed.jpg

Seda juhtub ka parimatega meist. Me lubame enne puhkust, et nende nädalate jooksul ei vaata oma postkasti, kuid ometi teeme seda kas mõne nädala, mõne päeva või juba mõne minuti pärast.

Miks me nii käitume?

Käitumisteaduste professor Wilhelm Hofmann uuris ahvatlusi, millega inimesed oma igapäevaelus kokku puutuvad ja avastas, et mõnedele kiusatustele on raskem vastu panna kui teistele, kirjutab ChicagoBooth.

Wilhelm uuris oma töögrupiga 205 täiskasvanud inimest nädala jooksul. Selle aja jooksul tuvastasid uurijad enam kui 7000 episoodi, kui inimesed andsid järele kiusatustele.

Pole üllatav, et kõige suurem ahvatlus on toit. Ihade tippu kuuluvad ka mittealkohoolsed joogid, uni, meedia, puhkus ja sotsiaalne suhtlus. Uuring näitas, et inimeste enesekontroll on suurem kahjulike soovide (tubakas ja alkohol) mahasurumisel, seevastu just meediatarbimist puudutavatele ihadele nagu näiteks televiisori vaatamine, e-postkasti kiikamine või Facebookis surfamine anti ligi pooltel kordadel järele. Võimalik, et asi on ka selles, et alkoholi ja tubakatarbimine on kallis lõbu, kuid meedia on kõigile kättesaadav ega maksa suurt midagi.

Hofmann tõstatab küsimuse, et kas peaks ka (sotsiaal)meedia tarbimise eest hakkama inimesi hoiatama, kuna tegemist on väga tõsise ajaraiskaja ja segajaga, mis juhib mõtted olulisematelt asjadelt kõrvale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles