Konkurentsiamet kohustas mobiilifirmasid kõnelõpetustasu alandama

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SMS. Foto on illustratiivne.
SMS. Foto on illustratiivne. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Konkurentsiamet kuulutas neljapäeval tehtud otsusega EMT, Elisa, Tele2 ja ProGroup Holdingu mobiilikõnede lõpetamise turul märkimisväärse turujõuga ettevõteteks ning kohustas neid alates tulevast aastast mobiilikõnede lõpetamise hinda alandama.

Amet kehtestas oma otsusega ProGroup Holding OÜ-le, ASile EMT, Elisa Eesti ASile ja Tele2 Eesti AS-ile konkurentsiprobleemide mõju vähendamiseks mobiilikõnede lõpetamise turul läbipaistvuskohustuse, mittediskrimineerimise kohustuse, juurdepääsukohustuse ja hinnakontrolli kohustuse.

Nimetatud kohustusi on märkimisväärse turujõuga ettevõtjad kohustatud täitma alates 1. jaanuarist 2013.

Konkurentsiameti peadirektor Märt Ots ütles BNSile reede õhtupoolikul, et täpsed hinnalanguse numbrid saab amet anda teisipäeval. «Langus on tõesti väga oluline,» kommenteeris ta.

Praegu on kõne lõpetamise tasu seitse eurosenti.

Ameti otsusest nähtub, et EMT, Elisa, Tele2 ja ProGroup Holding peavad mobiilikõnede lõpetamisel rakendama hinda, mis ei ole kõrgem, kui Euroopa Komisjoni koostatud Euroopa Liidus telefoni- ja mobiiltelefoni kõne lõpetamise hinna reguleerimise soovituses sätestatud metoodika alusel arvestatud Euroopa riikide reguleerivate asutuste kehtestatud keskmine mobiiltelefonivõrgus kõne lõpetamise hind.

EMT, Elisa, Tele2 ja ProGroup Holding peavad ajavahemikus tuleva aasta 1. jaanuarist kuni 30. juunini rakendama mobiiltelefonivõrgus kõne lõpetamise hinda, mis ei ole kõrgem kui 0,0147 eurot minut, ning ajavahemikus 2013. aasta 1. juulist kuni 2014. aasta 30. juunini hinda, mis ei ole kõrgem kui 0,0129 eurot minut.

Konkurentsiamet märkis otsuses, et tuvastas mobiilikõnede lõpetamise turul konkurentsiolukorda analüüsides, et sellel turul ei toimi konkurents. Turu piiritlemise tulemusel jõudis amet järeldusele, et iga üksiku mobiiltelefonioperaatori mobiiltelefonivõrgus häälkõne lõpetamist tuleb käsitleda eraldi turuna.

Mobiiltelefonivõrgus häälkõne lõpetamise turg hõlmab kõnede lõpetamist konkreetse sideettevõtja sidevõrgus ning muid tooteid ja teenuseid, mis on vajalikud sellise kõneliikluse toimimiseks.

Konkurentsiameti kevadel koostatud esialgse otsuse eelnõu järgi pidanuks eelpool nimetatud mobiilsidefirmad langetama kõne lõpetamise hinda 45 protsenti. Hind oleks ameti ettepanekul kaheastmeliselt langenud: 1. juulist viie eurosendini ja tulevast aastast 3,89 eurosendini.

Euroopa Komisjon lükkas aga ameti kõnelõpetustasude langetamise kava tagasi, leides, et mobiilikõne lõpetamise hinnakohustuste kehtestamise alused ei ole läbipaistvad ja kavandatav kõne lõpetamise hind pole kulutõhus.

Konkurentsiamet võttis eelnõu tagasi ja asus kavandatavaid hinnakohustusi ümber hindama. Amet muutis täiendava analüüsi tulemusena mobiilikõne lõpetamise hinnakohustusi ja nende kehtestamise aluseid ning esitas Euroopa Komisjonile uue eelnõu.

Konkurentsiameti elektroonilise side osakonna juhataja Rivo Mets on varem BNSile öelnud, et kõne lõpetamise hinna alandamise kavatsus tuleneb Euroopa regulatsioonist ja taoline muudatus on viimasel ajal toimunud iga-aastaselt. Nõue puudutab tema sõnul firmade omavahelist hulgiteenust ja lõpptarbijate hinnale otsest mõju ei avalda.

Kõnelõpetustasu (call termination fee) on see raha, mida kõne helistaja operaator maksab kõne vastuvõtja operaatorile selle eest, et viimane võimaldab helistaja operaatoril kõnesid oma võrku saata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles