IKEA brändi väärtus on 9 miljardit eurot

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ikea kauplus Saksamaal
Ikea kauplus Saksamaal Foto: SCANPIX

Börsil mittenoteeritud IKEA kergitas veidi katet oma äride kohta, teatades, et hindab oma kaubamärgi väärtuseks 9 miljardit eurot.

«Meist ei saa mitte kunagi nii läbipaistvat firmat, kui on börsiettevõtted,» ütles ajalehele The Wall Street Journal IKEA pressijuht Andres Byland. «Mitme aasta jooksul on meie ambitsioon teha oma ärid läbipaistvamaks ja paremini arusaadavamaks,» lisas ta.

Analüüsifirma Millward Brown hinnangu kohaselt on maailma kalleimaks brändiks Apple. Millward hindab Apple’i brändi väärtuseks 183 miljardit dollarit (149 miljardit eurot), mis on kolmandik tehnikagigandi 581 miljardit dollari suurusest turuväärtusest.  

Interbrand hindab Apple’i brändi väärtuseks vaid 33,5 miljardit dollarit (27,3 miljardit eurot) ning väiksemaks kui Microsfti, IBMi ja Coca-Cola Co brändide väärtused.

Interbrandi hinnangul on IKEA brändi väärtus 31., Millward Browni hinnangul aga 89. kohal.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles