Pilootide juht: meil on Estonian Airiga fundamentaalsed erimeelsused

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Eesti Liinilendurite Assotsiatsiooni väitel on täna pilootide kollektiivlepingu ülesütlemisest teatanud Estonian Air keeldunud igasugustest kompromissidest uue lepingu tingimuste osas ja seadnud oma piloodid ultimaatumi ette.

«Meil on fundamentaalsed erimeelsused ja me ei ole jõudnud isegi lepingu raamides kokkuleppele. Me ei ole jõudnud aasta jooksul mitte mingisugusele tulemusele,» kirjeldas pikki läbirääkimisi lendurite assotsiatsiooni esimees Rauno Menning.

Läbirääkimisi on peetud nii enne kui ka pärast seda, kui eelmine kollektiivleping tänavu märtsis läbi sai. Pooled on eri meelt seetõttu, et lendurid soovivad vähemasti osa endise kollektiivlepingu tingimuste jätkumist, lennufirma aga tahab kümnete miljonite eurode suurusest kahjumist välja rabeleda ning pilootide lepingud on turuolukorda arvestades liiga kallid.

Estonian Airi juhi Tero Taskila sõnul on firma eesmärk läbirääkimistel ametiühingutega tõsta meeskondade töö efektiivsust praegusega võrreldes 15 protsenti. Teisisõnu tähendab see, et pilootidel tuleb sama raha eest rohkem tööd teha.

Menningu sõnul jääb lennufirma tegevus läbirääkimistest kaugele. «Meie tahame teha kokkulepet, et oleks kompromiss, kus on mõlema poole järeleandmised. Nemad esitavad meile ultimaatumi - võtke või jätke, see on turusituatsioon. Ja me ei aktsepteeri seda.»

Menningu sõnul ollakse kõige enam eri meelt selles, milline lennundusettevõtte lenduri tööleping välja peaks nägema. «Kas see põhineb väga olematul ja nõrgal Eesti töölepingu seadusel, või seal arvestatakse ka lennunduse eripärasid?» sõnas Menning.

Kuigi Menning vaidlusaluseid punkte lähemalt ei avalikustanud, puudutavad need palgaküsimust ja erinevaid hüvesid, nagu näiteks töö- ja puhkeaja suhe ja korraliste puhkuste pikkused. Viimaseid on Estonian Airi pakkumises oluliselt kärbitud.

«Estonian Airil peaks olema piinlik seda dokumenti üldse näidata,» leidis Menning, kelle sõnul on samas selge, et pilootideta pole ettevõttel tulevikku.

«Olukord on keeruline. Meile tähendab see seda, et jätkuvad läbirääkimised, lihtsalt senisest intensiivsemalt,» ütles Menning. Taas asutakse laua taha eeloleval teisipäeval, lepingu lõppemiseni on aega pool aastat.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles