Uuring: Tallinna-Riia rongiliin eeldaks riigi dotatsiooni 2,4 miljonit aastas

Enn Tosso
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TRT01: TARTU RAUDTEEJAAM : TARTU, EESTI, 18APR02 -  
Plaanitaval Rail Baltica kiirraudteel viiks rong reisijad tunni-poolteisega Tartust Tallinna ning enneolematult kiiresti Berliini, ent Balti riigid pole veel otsustanud, kas rong hakkab sõitma Tartu või Pärnu kaudu. 
Pildil Edelaraudtee reisirong Tartu raudteejaamas.
ap/Foto AIN PROTSIN POSTIMEES
TRT01: TARTU RAUDTEEJAAM : TARTU, EESTI, 18APR02 - Plaanitaval Rail Baltica kiirraudteel viiks rong reisijad tunni-poolteisega Tartust Tallinna ning enneolematult kiiresti Berliini, ent Balti riigid pole veel otsustanud, kas rong hakkab sõitma Tartu või Pärnu kaudu. Pildil Edelaraudtee reisirong Tartu raudteejaamas. ap/Foto AIN PROTSIN POSTIMEES Foto: AIN PROTSIN/PM/EMF

Juhul kui riik soovib Tallinna-Tartu-Riia liini avada, tuleks arvestada dotatsiooniga 2,4 miljonit eurot aastas eeldusel, et operaator peab liini 15-aastast tasuvusaega mõistlikuks.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud tasuvusanalüüs näitab, et selline dotatsioon kataks ka operaatori investeeringud veeremi soetamiseks.

Tallinna-Tartu-Riia rongiliin, millel päevas 3 väljumist Tallinnast ja 3 Riiast, ning peatused Tallinnas, Tapal, Tartus ja Riias, tingimusel, et kogu raudtee infrastruktuur on rekonstrueeritud tasemele, mis lubab reisirongidel sõita kuni 120 kilomeetrit tunnis Eestis ja Lätis ning rongideks on «uut ja moodsat» tüüpi veerem, oli mittetasuv nii finantsiliselt kui ka sotsiaal-majanduslikult.

16 aasta jooksul sõidaks sellel liinil kokku 4,7 miljonit reisijat. Liin oleks finantsiliselt tasuv siis, kui reisijate arv igal aastal või piletihind oleks vähemalt 42 protsendi võrra suurem või veokulud ilma rongide amortisatsioonita oleksid vähemalt 40 protsendi võrra madalamad kui käesolevas töös arvestatud. Liin ei oleks finantsiliselt tasuv ka siis, kui operaator saaks kõik rongid tasuta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles