Digitaalne reklaam trügib müügisaali

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Digireklaam Järve Selveris.
Digireklaam Järve Selveris. Foto: Erakogu.

Kuigi väga paljud inimesed ostavad poes shopping-list`I järgi, sünnib  enamus meie igapäevased ostuotsuseid ikkagi vähemal või rohkemal määral hetke ajendil.

Erinevatest allikates pärinev statistika väidab, et isegi 40 protsenti igapäevaostudest on impulssostud ning 75 protsenti tarbijatest valdab peale impulssostu sooritamist õnnetunne. USAs korjatud statistika põhjal väidetakse, et ligemale 60 protsenti toidupoes sooritatud ostudest langeb impulssostu kategooriasse ning kui mängu tuleb konkreetne kaubagrupp, siis suureneb see protsent 80 protsenti, kirjutab turunduskonsultant Sven Lillepalu.

Kujutage ette situatsiooni, kus sihtgruppi kuuluv klient (nimetame teda edaspidi Mariks) valib kaubanduskeskuses endale uut šampooni. Võibolla jättis tema eelmine šampoon tema juuksed liiga kuivaks või ei leidnud see mõnel muul moel tema juustega ühist keelt. Niisiis - riiulite vahel jalutades ning šampoonideni jõudes mängib aga otse tema ees suurel ning korralikul ekraanil kvaliteetne video teie müüdavast kaubamärgist.

Mari jääb reklaami vaatama ning asetabki lõpuks ostukorvi reklaamitud toote. Võib ju arvata, et Mari läks lihtsalt reklaami õnge, kuid reaalsuses jõudis tema ostuotsuseks vajalik taustainfo temani täpselt õigel ajal - at point of sales.

Videoekraanid kaupluste müügisaalides on Eestis alles uus nähtus. Samas on see turundajate jaoks vägagi väärtuslik reklaamikanal, sest ostuotsuse tegemiseks vajalik info jõuab kliendini täpselt õiges kohas ja hetkel. Selleks hetkeks on tarbija mälust ammu kustunud kõik keskusesse sisenemisel nähtud valguskastid ning lehesabas nähtud klantsreklaamid.

Tehnilise lahenduse poolest on tegu suhteliselt lihtsa lahendusega - teenuse käivitamiseks vajalik komplekt koosneb ekraanist, väikesest arvutiterminalist ning kampaaniate halduseks mõeldud tarkvarast. Ekraanil näidatav sisu laetakse üles kesksest serverist läbi kaabli, wifi või 3G võrgu - seega on teenus keskselt ning minimaalsete kuludega hallatav. Teenus võimaldab ekraanidel näidata FullHD kvaliteedis sisu ning selle haldamiseks on loodud lihtne ning arusaadav veebiliides.

«In-store lahendused on paljuski Eesti turundajate poolt avastamata maa - millegipärast tundub, et valdavalt piirdutaksegi nö. wobbleriturundusega ning loovad ja klienti tõesti paeluvad lahendused on jäetud siiani kasutamata,» kommenteerib olukorda Allan Rosenberg, Publicityscreens OÜ juhatuse liige. «Õnneks on teadmine loovamatest võimalustest jõudmas ka meie turundajate peadesse, mille elusaks tunnistuseks on näiteks Selver ning Amserv Grupp, kes teenuse aktiivsesse kasutusse on võtnud.»

«Adusime juba mitu aastat tagasi, et Eestis on mujal maailmas levinud ja toimiv reklaamikanal täiesti kasutamata. Praeguseks on reklaamiekraanid Selverites üleval olnud juba pool aastat, esimesed kasvuraskused ületatud ning potentsiaal märkimisväärne. Ekraanid on paigutatud kohtadesse, kus poekülastajad pikemalt peatuvad, näiteks kassade ja lihaleti juurde, kus pilk jääb ekraanil olevale sõnumile pikemaks pidama ning aitab kaasa ostuotsuse tegemisele. Iga uus asi on alguses harjumatu, aga kliendid on ekraanid poodides omaks võtnud ja usume, et sellest kujuneb ka Eestis tavapärane reklaamikanal,» kommenteeris  Selveri ostudirektor Tiiu Valk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles