Muuda oma töötajad õnnelikumaks ja teeni rohkem raha

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahulolevad töötajad.
Rahulolevad töötajad. Foto: http://fordifferent.com/wp-content/uploads/2012/06/happy_employees.jpeg

Eeldatavasti soovivad kõik ettevõtjad, et nende töötajad oleksid õnnelikud. Kuid sageli on kipub välja kukkuma nii, et kõige tähtsam on võimalikult suur kasum ning töötajad ei paigutu ettevõttes sugugi mitte esikohale.

Hiljuti ilmunud raamatu «Make More Money by Making Your Employees Happy» autor, kliiniline psühholoog Noelle Nelson selgitab Forbesis, kuidas töötajate õnnelikkus ja rahulolu ettevõtte kasumiks ümber transformeerub.

«Kui töötajad tunnevad, et nad ettevõtte võtab neid kuulda, siis võtavad ka nemad ettevõtte asju südamesse,» ütleb Nelson. Ta tsiteerib oma raamatus Jacksoni uuringut, mis näitab, et ettevõtetel, kes arvestavad oma töötajate huvidega, suurenes omakapitali ja varade tootlus enam kui kolm korda võrreldes ettevõtetega, kes suhtusid oma töötajatesse ükskõikselt.  

Levinud arvamus on, et töötajaid teeb rõõmsamaks suurem palk ja mõnel juhul see peabki paika. Kuid Nelsoni sõnul peaksid ettevõtjad enam pidama kinni oma lubadustest ja näitama oma töötajatele kaastunnet. Ehk et kui on lubatud töötajatele palgatõusu, siis peab sellest kinni pidama. Kui olete lubanud töötajatele vahendeid, mis aitavad neil efektiivsemalt töötada, siis lubadust peab pidama.  

Oma raamatus kirjeldab Nelson Paul O`Neil`i, maailma juhtiva alumiiniumitootja Alcoa juhi otsuseid 1987ndast aastast. Nimelt teatas O`Neil avalikult, et tema ainsaks prioriteediks on suurendada töötajate ohutust. O`Neil mõistis, et töötajate suurim mure oli tööohutus. Järgneva 13 aasta jooksul tõusis töötajate produktiivsus ning igal nädalal toimus kontserni erinevates tehastes üks tööõnnetus varasemast vähem ja osad tehased töötasid terve aasta ilma ühegi tööõnnetuseta. O`Neil astus tagasi veidi enam kui kümme aastat hiljem ja selleks ajaks oli Alcoa aastakäive kasvanud 500 protsenti.

Teine näide pärineb Apple`ist. 2011 oli ettevõttele rekordiliselt hea ja firma uus juht Tim Cook premeeris oma töötajaid, andes neile terve nädala tasustatud lisapuhkust. Samamoodi toimib ka Procter&Gamble, kus töötajad saavad ettevõtte edust osa vabade päevade näol. «Firma juhtidelt ja aktsionäridelt ei võta see žest tükki küljest ära, kuid töötajad tasuvad sellise käitumise lojaalsuse ja suurema tootlikkusega,» ütleb Nelson. «Kui läheb hästi, siis tuleb edu jagada, kuid mitte mingil juhul ärge makske juhtidele boonust, kui firmal ei lähe hästi. Inimesed ei pahanda, kui tippjuht teenib heal ajal suurt raha, kuid nad on nördinud, kui juhi tasu on liiga suur ajal, kui ettevõttel hästi ei lähe.»

Kui teie ettevõttel ei lähe eriti hästi, rõhutab Nelson info jagamise olulisust. See aitab vältida ebareaalseid ootusi, kuulujutte, töötajate pettumust.

Eelmisel kuul avaldatud Bright Horizons`i uuringust selgub, et 89 protsenti selliste ettevõtete töötajatest, kus tööandja pakkus võimalusi lastehoiuks, hariduseks jne., ütlesid end tööga väga rahul olevat ning kaks kolmandikku neist teatas, et pingutab järjekindlalt tööl paremate töötulemuste nimel. Järjekordne tõestus sellest, et rahulolevamad ja õnnelikumad töötajad on produktiivsemad, mis lõppkokkuvõttes mõjutab positiivselt ka nn suurt tulemust ehk ettevõtte majandustulemusi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles