Nutitelefonide müük on majanduskriisi tõttu löögi all

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
iPhone
iPhone Foto: SCANPIX

Nutitelefonitööstus on praegu palju haavatavam, kui 2008/2009 finantskriisi ajal. Globaalsete tarnenumbrite kasv on aeglustumas ning tarbijad ei kiirusta vana telefoni uue vastu vahetama.

Eelmise kriisi ajal oli esimene iPhone alles hiljuti turule tulnud ning Google’i Androidi operatsioonisüsteem alles lapsekingades. Nõudlus nutitelefonide järele jäi aga hoolimata teiste elektroonikatoodete müügi järsust langusest kõrgeks, kuna tarbijad soovisid üle minna täiesti uudsele palju erinevaid võimalusi endas kätkevale seadmele, kirjutab Reuters.

Samas ei ole viimase viie aasta jooksul toimunud sellist tehnoloogilist läbimurret nagu selleks oli toonane puuteekraani populariseerimine. Seetõttu on tarbijate vajadus oma vana telefoni uue vastu välja vahetada vähenenud.

See peegeldub muuhulgas ka Apple’i viimase kvartali tulemustes, mille puhul iPhone’ide müük jäi oodatule tunduvalt alla.
«2008/2009 finantskriisi ajal suutis Apple majanduslikku gravitatsiooni edukalt trotsida, nüüd ei ole ettevõttel sellest aga pääsu,» ütles Hudson Square Research uuringufirma analüütik Daniel Ernst.

Teise uuringufirma Gartneri andmetel on tavatarbijate poolt nutitelefonide väljavahetamise aeg suurenenud, ületades senist 18-24 kuud keskmiselt kolme kuu võrra.
«Tarbijal ei ole lihtsalt põhjust oma nutitelefoni kiireks väljavahetamiseks,» kommenteeris uuringu tulemusi firma analüütik Carolina Milanesi.

Nutitelefonide tarne kasv aeglustus teises kvartalis viimase kolme aasta madalaimale tasemele, prognooside kohaselt selle aeglustumine tulevikus ka jätkub, 2013. aastaks ennustatakse vaid 23- protsendilist tarnekasvu.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles