15 sekundiga jäetud jälg

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karin Luiga
Karin Luiga Foto: Kaupo Kikas

Kõigil esineb hetki, kus tuleb kiirelt ja lühidalt tutvustada end, oma tööd või ettevõtet. Kohates tänaval kunagist koolikaaslast, tutvudes uute inimestega või hoopis seletades vanaemale juba mitmendat korda, millega ta lapselaps linnas tegeleb, kirjutab arvamusloos Boreniuse advokaadibüroo turundusjuht Karin Luiga.

Argipäev pakub meile rohkesti näiteid olukordadest, kus ühe või teise organisatsiooni liikme väljaütlemine hakkab edaspidi mõjutama meie arvamust sellest organisatsioonist.

Halvemad näited neist koguvad palju tähelepanu ja teevad muidugi ka suurt mainekahju, kas ettevõttele või konkreetsele ütlejale endale.

Et sellest hetkest parim võtta, või siis tegelikult olla valmis parim andma, tasuks teha läbi järgnev väike mõtteharjutus.

Twitterist tuntud 140 tähemärki on teie mänguruum selles harjutuses. Lause, millega ütlete edasi teie arvates olulise sõnumi, millisena tahate, et kuulaja teid, tööd või ettevõtet edaspidi tunneks ja mäletaks.

Pealkirjas toodud 15 sekundit on aeg, mis kulub selle hästi läbi mõeldud täislause väljaütlemiseks.

Kindlasti olete neid lauseid elus mitmeid kordi kasutanud ja käigu pealt välja mõelnud. Kui näiteks palutakse end tutvustada, siis tuleb see mõnel sundimatumalt ja soravamalt, teisel aga ei tule korraga nagu miskit pähe. Tuletage meelde viimane tööintervjuu või koolituse tutvustusring. Selle asemel, et kõlada nagu vana leierkast, võiks enda jaoks läbi mõelda, mis on näiteks need kolm omadust, mis teid kõige paremini iseloomustavad. Las loosungid nagu «Olen lihtsalt ilus, tark ja osav!» jääda sellest mängust välja.

Mida te tegelikult väärtustate?
Millega eristute?
Ja mille poolest soovite meelde jääda?

Nagu viimasel ajal kombeks on rõhutada, ei tee äri ettevõtte ettevõttega, vaid äri teevad inimesed. Seda enam tasub endast, oma tööst ja ettevõttest rääkides leida sõnad, mis läbi teie silmade kirjeldavad objekti parimas valguses. Samas ilma liialdusteta, inimlikult ja teile omaselt parimal moel, sellest piisab.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles