Belglased panid nurgakivi Eesti suurimale logistikakeskusele

, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Katoen Natie Logistikakeskuse ehituse algus Muuga sadamas. Katoen Natie omanik Fernand Huts, Majandusministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe, Tallinna sadama juht Ain Kaljurand ja Belgia suursaadik Nicolaas Buyck
Katoen Natie Logistikakeskuse ehituse algus Muuga sadamas. Katoen Natie omanik Fernand Huts, Majandusministeeriumi asekantsler Eero Pärgmäe, Tallinna sadama juht Ain Kaljurand ja Belgia suursaadik Nicolaas Buyck Foto: Mihkel Maripuu

Maailma üks juhtivaid logistikaettevõtteid Katoen Natie alustas täna Muuga sadamas oma logistikakeskuse ehitusega.
 

Kokku läheb 65 000 ruutmeetri suuruse pindalaga hoone ehitus maksma 30 miljonit eurot. Pool summast on juba välja käidud. Osa sellest kulus ka maa ostmisele, sest Katoen Natie omaniku ja juhi Fernand Hutsi hinnangul on väga oluline, et maa, millel ettevõte tegutseb, ei oleks mitte pikaks ajaks renditud vaid kuuluks ettevõttele.

Kuna Eesti on 1,5 korda suurem kui Belgia, ei tohiks killukese müük Hutsi hinnangul kuidagi kahjuks tulla. Pealegi on lennukiga Eesti kohal lennates näha, et kasutamata maad on palju. Kokku kuulub tänaseks ettevõttele 12,4 hektarit Eestimaad.

Seni on Katoen Natie Eesti kaudu Venemaale vedanu kakaod. Jaanuaris valmivas logistikakeskuse osast hakkavad idanaabri poole teele minema Lähis-Idast pärit plastikud. Esimesed 90 000 tonni kaubavedusid on veel ehitamata logistikakeskusel juba soolas.

Hutsi sõnul on võtmeküsimuseks raudtee, kui kaubaveod raudteel sujuvad, siis suudavad nemad ka kaubavooge pakkuda. «Seega ei saa mind süüdistada, kui miski valesti läheb,» lisas ta muiates.

«Olime soetanud varasemalt Muugal maatüki ning osa kaubavooge käis juba varem läbi Eesti – kõik need asjaolud suunasid otsust Läänemere logistikakeskuse rajamiseks just Muugale,» märkis Katoen Natie Eesti ASi juhataja Mart Melles.

ASi Tallinna Sadam juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul võib Katoen Natie suuruse ettevõtte tulek Eestisse siia meelitada ka teisi maailma mastaabis olulisi logistikaettevõtteid.

Logistikakeskus valmib kolmes etapis – esimeses osas ehitatakse 25 000 ruutmeetrine laohoone koos seda teenindava raudteega ning 300 ruutmeetri suurune administratiivhoone.

Teises etapis valmib täiendavalt 40 000 ruutmeetrit laopinda ning kolmas etapp näeb ette võimaluse 44 mahuti rajamiseks, milles toimuks plastmassgraanulite käitlus.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles