Lennujaam: infopunktide mõte võtab natuke nõutuks

, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Lennujaam
Tallinna Lennujaam Foto: Laura Oks

Tallinna Lennujaam on Euroopa Parlamendis välja käidud infopunktide idee osas kõhkleval seisukohal.

Euroopa Parlamendi hinnangul ei ole reisijad oma õigustega piisavalt kursis. Rahvapartei fraktsiooni kuuluv Georges Bach soovitab nii lahkuvatele kui saabuvatele reisijatele üles seada infopunktid, mis annavad nõu nii reiside hilinemiste ja ärajäämiste kui muude probleemide puhul.

«Tallinna õhuvaksal on Euroopa mõistes nii väike, et kui reisija astub peauksest sisse, on tal praktiliselt võimatu tema õigusi tutvustavast plakatist mööda astuda. Infoletis on lennufirmade sellesisulised voldikud olemas, infoleti töötajad oskavad reisijale samuti tema õigusi tutvustada,» kommenteeris lennujaama pressiesindaja Lauri Linnamäe.

«Infopunktide mõte võtab natuke nõutuks, täpsemate kommentaaride andmiseks peaks ees olema konkreetsem ettepanek. Üleüldine kohustus kõigisse Euroopa Liidu lennuterminalidesse uusi ja väga spetsiifilise ülesandega putkasid püstitada oleks ehk pisut tormakas, sest see mis on omal kohal mõnes mitmekümne miljoniga sõlmjaamas, ei pruugi olla kõige mõistlikum Tallinna või Tartu suguses väikeses lennujaamas,» lisas ta.

Bachi kinnitusel on ligi pooled lennu- ja rongireisijate probleemid põhjustatud hilinemistest ja ärajäämisest, mis tihti tähendab ka raskusi ümberistumise osas.

Ärajäämistest ja hilinemistest teavitamine käib lennujaamas kodulehel, infotabloodel terminalis ja valjuhääldite kaudu.

«Aga Eesti väiksus on siin jälle eeliseks, mis lubab reisikorraldajatel ja lennufirmadel klientidega personaalselt tegeleda. See pole sugugi haruldane, et reisibüroo või lennufirma võtabki oma 200 reisijat ette ja helistab kõik läbi,» märkis Linnamäe.

Täna on reisijate teavitamisel suurim kitsaskoht Linnamäe sõnul see, et lennujaam ei pruugi alati teada hilinemiste täpset põhjust. «Reisija, kes on lennu hilinemisest sageli õigusega ärritunud, tahab aga sageli teada, miks lennuk hilineb või kui on tehniline probleem, siis mis laadi. Meil on reisijaile jagada aga ainult teavet, mida lennufirma meiega jagab, ja teinekord juhtub küll, et reisija arvates pole seda piisavalt.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles