Kliente vähe? Äkki on su pood lihtsalt kole

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kauplus.
Kauplus. Foto: SCANPIX

Väga paljud kaupmehed märkavad oma poe viletsat ja eemaletõukavat kujundust liiga hilja, siis kui kliendid enam ei tule.

Entrepreneur toob ära põhilised vead, mida kaupmehed poodide kujundamisel teevad ja nõuanded, kuidas neid vältida.

Segamini ruum. Kui klient astub poodi, siis vajab ta aega ja ruumi kohanemiseks. Kaupluse omanikud aga paigutavad sageli kohe ukse alla kaubad ning jätavad kliendid sellest ruumist ilma. «See on kriitiline koht, mille kaupmehed sageli kaupa täis topivad,» ütleb Paco Underhill, raamatu Why We Buy: The Science of Shopping autor. Ta soovitab ukse juurde paigutada vaid mõned olulised asjad ja rõhutada värvide ning materjalide abil kontrasti väliskeskkonnaga, kust klient just tuli. Võib ka ukse hoopis lahti hoida ja mõned kaubad paigutada väljapoole.

Klaustrofoobiat tekitav kassademeri. Nn kohanemisruum poe ukse juures loob poest esmase mulje ja kassad peaksid olema need, mida klient näeb viimasena. Sage viga, mis tehakse on ka see, et kassade taga ei ole piisavalt ruumi või paistab kassade tagant sinna lohakalt topitud inventar ning müüjate isiklikud asjad. Tundub väga ahvatlev laduda kassade lähedusse võimalikult palju kaupa, et meelistada klienti impulssostusid tegema, kuid jaekaubanduskonsultant Seanette Corkill hoiatab selle eest – kui ühes kohas on liiga palju kaupa hunnikus, siis kliendid lihtsalt ignoreerivad kogu seda kraami

Kehv valgustus. Võib-olla te säästate raha, kui ei süüta kõiki valgusteid, kuid enamik kliente ei söanda tulla liiga hämaratesse ruumidesse.

Liiga palju kaupa. Seiske vastu soovile näidata ette kogu oma kaup väikesel alal. Liiga palju kaupa on visuaalselt väga väsitav ja eemaletõukav.

Takistused klientide käiguteedel. Inimestele ei meeldi, kui neile selja tagant järgmised kliendid juba selga trügivad, kui nad alles kaupu uurivad. Et selliseid ummikuid vältida, soovitatakse kaubad, mille uurimine võtab rohkem aega, panna kaugemale kohtadest, kus on tihedam liiklus.

Ootamatud vaatepildid. Mõtle läbi, milliseid vaatepilte võivad inimesed ootamatult näha sinu poes jalutades. Lahti ununenud WC- või köögiuks on kõige tüüpilisemad näited. Soovitav on kasutada kardinaid või sirme, et kliente mitte selliste vaatepiltidega traumeerida.

Vilets kauba märgistus. Kaubamärgistuse eesmärk on mitte tekitada klientides lisaküsimusi, vaid vältida neid. Märgistus peab olema ka paigutatud nii, et seda on võimalik näha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles