Tarbijakaitse kaardimaksetega ei tegele

Ines Kuusik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaardimaksed on tehniliselt võimalikud kõikjad, kuid ka sularaha ei kao niipea.
Kaardimaksed on tehniliselt võimalikud kõikjad, kuid ka sularaha ei kao niipea. Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski rõhutas, et kaardimakse on vabatahtlik ning tarbijakaitse selle reguleerimisega ei tegele.

Üle riigi leviva kaardimaksesüsteemi häire puhuks on lepingutega kaitstud küll pankade ja poodide huvid, kuid klientide ainsaks vastuabinõuks jääb varuda sularaha.

Eelmise neljapäeva pärastlõunal ning pühapäeva õhtul esines üle Eesti ulatuslikke tõrkeid kaardimaksete toimimisel: kui neljapäeval oli põhjus voolukatkestus Eesti kaardimaksete operaatori Nets Estonia kontoris, siis pühapäeval olid tehnilise rikke tõttu rivist väljas Swedbanki makseterminalid.

«Kaardimakse olemasolu kaupluses ei ole kohustuslik. Seega, kui kaardimakse on häiritud, tuleb pöörduda nõudega panga poole, kelle kaardiga on tegemist,» selgitas Turetski. «Moraalse kahju nõude saab esitada vaid kohtusse.»

Tõrke põhjustanud Swedbank kinnitas, et lähtub oma tegevuses Eesti seadustest ja panganduse heast tavast.

Eesti Panga värskeimate andmete järgi tasuti poes pangakaartidega mais ligi 340 miljoni euro eest. Kahe protsendi suuruse kaardimaksete teenustasu korral teenisid pangad sellest mais ligi 6,8 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles