Hädaabikõne operaatori levi puudumise tõttu tegemata ei jää

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Kuigi rannikuvetes ja saartel võib kõikidel operaatoritel leviga probleeme tekkida, pole siiski põhjust karta, et vajadusel hädaabikõne operaatori mobiililevi puudumise tõttu tegemata jääks.

Häirekeskuse kommunikatsioonijuhi Edvi Freibergi sõnul tuleb hädaolukorras levi puudumisel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart ning seejärel leiab telefon 112 valimisel ise kättesaadava kõnekanali. See tähendab, et telefon kasutab hädakõne tegemiseks mingi teise levi omava operaatori võrku.

Freibergile teadaolevalt ei ole Eestis tulnud ette ühtegi juhtumit, mille puhul oleks inimene hätta sattunud sellises paigas, kus puudub kõigi kohalike mobiilsideoperaatorite levi.
«Ju on need levita alade kattumised, kui neid üldse on, sellistes kohtades, kuhu inimesed liiga tihti ei satu,» ütles ta.

Kõigile neile inimestele, kes teavad, et lähevad sellisesse piirkonda, kus võib leviga probleeme tekkida, soovitab ta varasemalt kodus SIM kaardi eemaldamist harjutada.

«Mobiiltelefonid on erinevad ning SIM kaarti tuleb tavaelus eemaldada suhteliselt harva. Kriisiolukorras kiirustades ei pruugi see kõige nobedamalt ilma varasema kogemuseta välja tulla,» ütles Freiberg.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles