Merko Ehitus on lõpetanud Loo-Maardu teelõigu ehitustööd

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Merko logo
Merko logo Foto: Toomas Huik

Merko Ehitus on Loo-Maardu teelõigu ehituse Tallinna-Narva maanteel lõpetanud ja maanteeamet hakkab ehitajalt objekti üle võtma, reedega lõppevad teelõigul ka ajutised kiirusepiirangud.

Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu ütles BNS-ile, et amet on saanud ehituse järelevalvelt teate, et objekt on vastuvõtmiseks valmis.
«Kuna tegemist on suure objektiga, siis ei oska vastuvõtmise protsessi pikkust hetkel veel öelda,» sõnas ta.
Kasesalu lisas, et vastavatel lõikudel suurim lubatud kiirus ehk 110 kilomeetrit tunnis on järgmise aasta teema, sest vastvalminud objektidel seda ei kehtestata.

Kuna mitmed tehnilised asjaolud vajavad Kasesalu sõnul veel maanteeameti hinnangut, siis võib sellistel lõikudel, kus avastatakse puudusi, tekkida lisatööde vajadus.
«Esialgu ei oska selle kohta veel midagi täpsemat öelda,» märkis ta.

Maanteeamet kuulutas Loo-Maardu teelõigu hanke välja 2009. aasta kevadel, kuid mitmete vaidlustuste tõttu sõlmis amet Merko Ehituse, Tallinna Teede ning Läti ehitusettevõttega Merks vastava hankelepingu 2010. aasta veebruaris.

Algselt pidi objekt lõplikult valmis saama eelmise aasta novembri lõpuks. Ehitaja ja maanteeamet on varem süüdistanud tööde venimises teineteist. Jaanuaris leppisid pooled kokku, et tööde lõplik üleandmise tähtaeg on 30. juuni.

2010. aasta märtsis alanud tööde käigus ehitati Tallinna–Narva maantee 6,8 kilomeetri pikkune teelõik Loolt Maarduni kuuerajaliseks 3,7 kilomeetri ulatuses ja ülejäänud 3,1 kilomeetri ulatuses neljarajaliseks esimese klassi nõuetele vastavaks maanteeks.

Renoveeritaval maanteelõigul valmis ka kaks eritasandilist ristmikku – Loo ja Maardu ristmik. Osaliselt ehitati ümber Jõelähtme eritasandiline ristmik. Samuti on uuel teelõigul 5,8 kilomeetri jagu kogujateid, kaheksa kilomeetrit jalg- ja jalgrattateid, kaks tunnelit ja sild jalakäijatele ning jalgratturitele ja 564 meetri pikkune müratõkkesein. Lisaks sellele ehitati üle Pirita jõe kulgev vana raudteesild ümber jalg- ja jalgrattateesillaks.

Varasema info kohaselt oli tööde kogumaksumuseks 381 miljonit krooni.
«Objekti lõplik maksumus selgub pärast finantsarvutust, mis võib võtta kuid,» ütles Kasesalu reedel.

Tööde ehitusjärelevalvet teostas Ramboll Eesti AS koos Teede Tehnokeskuse AS-iga.

Objekti garantiiperiood on viis aastat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles