Tippjuht või lihttöötaja - palgasüsteem ikka sama

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Tippjuhtide tasustamise struktuur ei erine oluliselt lihttöötajate omast ja nende tulemustasud ei ole suunatud erakordsete äriliste eesmärkide saavutamiseks ega pikaajaliseks sidustamiseks ettevõttega, selgus tööandjate palgauuringust.

«Juhtide tasustamise struktuur on tähtsam kui tasu lõplik suurus, kuna just see mõjutab juhtide otsuseid ja omanike saadavat tulu,» märkis tööandjate keskliidu juhataja nõunik Anton Kuznetski. «Ligi 80 protsenti vastanutest märkis, et ettevõte maksab juhtidele kuupalka, millele ei lisandu regulaarseid igakuiseid või kvartaalseid tulemustasusid. Juhtide tulemustasu on reeglina seotud organisatsiooni eesmärkide saavutamisega pikema aja jooksul.»

Valdav osa vastanutest maksab juhtidele tulemustest sõltuvat boonust üks kord aastas. Populaarseimad boonused on protsent kasumist või käibest ja preemia 1-3 kuupalga ulatuses. Juhtide töö tulemuslikkuse hindamis levinud kriteeriumid on käibe (27 protsenti juhtudest), kasumi (17 protsenti) ja kuluefektiivsuse (10 protsenti) eesmärkide täitmine. Esineb ka kriteeriumite kombinatsioone ja mõõdikute pilt on üsna kirju.

Juhtide kompensatsioonipaketi osised on harilikult seotud igapäevatööga: side- ja ametiauto kulude katmine, ajakohaste töövahendite tagamine jmt. Harva pakutakse neile täiendavat puhkust teiste töötajatega võrreldes või muid mugavushüvesid, motiveerimine optsioonipaketiga on pigem erandjuhus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles