Edelaraudtee: kaome konkurentsist

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Edelaraudtee rong
Edelaraudtee rong Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Edelaraudtee peadirektori Kalvi Pukka sõnul tähendab tänane valtsuse otsus anda 2013. aastal saabuvad uued elektri- ja diiselrongid kasutada vaid riigifirmale Elektriraudtee sisuliselt seda, et konkurents raudteel lõpeb.

«Mõistlik oleks olnud kuni 2017. aasta hanke korraldamiseni jätkata kahe rongioperaatoriga – ühe riikliku ning ühe eraoperaatoriga. See oleks taganud sujuva ülemineku vanadelt rongidelt uutele,» ütles Pukka

Valitsus otsustas tänasel kabinetiistungil, et rongid antakse Elektriraudteele opereerida 2018. aastani perspektiiviga kuni aastani 2024. Aastal 2017 analüüsib valitsus uuesti, kas korraldada avatud konkurss kõigile võimalikele turuhuvilistele.

Pukka sõnul on konkurentsi kolm aastat peale selle kadumist taasavada ülimalt keerukas.

«Reisirongiliikluse korraldamine on keeruline kompleks ning spetsiifilisi oskusi nõudev valdkond. Ajani, mil riik võib-olla planeerib konkursi taasavada, ei ole lihtne kompetentsi alal hoida. Et reisijatevedudega taas alustada, tuleb teha väga olulisi investeeringud, hankida vajalikud ohutusload ning palgata väljaõppinud kaader,» rääkis ta.

Ärimees Marcel Vichmannile kuuluval Edelaraudteel on kehtiv leping reisijateveo korraldamiseks raudteel kuni 2014. aasta lõpuni. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles