Kust tulevad suured varandused?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ehkki suuri varandusi võib teenida praktilisest igast elujõulisest nišist, alates joogapükstest kuni energiajookideni, on üha suuremale osale praeguse aja Ameerika miljardäridele rikkuse toonud kiiresti arenev tehnoloogiasektor.
Sealjuures on mõnevõrra erinevad Ameerikast ning ülejäänud maailmast pärit miljardäride rikkuse allikad - väljaspool USAd põhinevad tehnoloogial vaid 5 protsendi miljardäride edulood, selgub ajakirja Forbesi ülevaatest.
Chicago Booth School of Business ülikooli ettevõtluse professori Steven Kaplani hinnangul on tehnoloogiasektori kasvavat populaarsust ka MBA üliõpilaste seas selgelt märgata, seda eriti võrreldes finantssektoriga. «Finantssektor ei kao kuhugi, aga ma arvan, et selle tipp jäi aastasse 2007.»
Miljardäride arv sektorite lõikes (USA) | Miljardäride arv sektorite lõikes (kogu maailm) | ||
Investeeringud | 100 | Investeeringud | 143 |
Tehnoloogia | 51 | Mood ja jaekaubandus | 123 |
Meedia | 37 | Kinnisvara | 102 |
Energia | 35 | Kombinatsioon erinevatest sektoritest | 97 |
Toit ja jook | 31 | Tehnoloogia | 90 |
Teenindus | 31 | Tootmine | 85 |
Mood ja jaekaubandus | 28 | Energia | 78 |
Kinnisvara | 27 | Finantssektor | 77 |
Tootmine | 18 | Toit ja jook | 69 |
Sport | 15 | Meedia | 64 |
Stanfordi ülikooli professor Peter Wendell toob samuti välja tehnoloogiasektori kasvava potentsiaali. «Küsimus ei ole, kas tehnoloogia, vaid milline tehnoloogia täpsemalt,» selgitas ta. Sealjuures huvitutakse tema hinnangul eriti info töötlusele ja analüüsile suunatud arendustest.
Samuti näeb Wendell, et nutikad tudengid suunduvad meelsasti pilvetehnoloogiat, sotsiaalmeediat, mobiilindust ja videot puudutavatesse harudesse.
Edukate äriinimeste päevikuid uurinud Teresa Amabile Harvard Business Schoolist rõhutab aga, et lõppkokkuvõttes tagab edu siiski inimeste juhindumine sellest, mille suhtes nad kirglikku huvi tunnevad.
«Olen veendunud, et inimesed on tootlikumad ja loovamad, kui nad tegelevad asjadega, milles näevad olevat mõtet, mis loovad väärtust, viibides samal ajal keskkonnas, mis lubab neil edasi liikuda ja areneda.»