Käärid investeeringute ja riigi tellimuse vahel tõid Saaremaa Laevakompaniile suure kahjumi

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saaremaa Laevakompanii parvlaev St. Ola Rohuküla-Heltermaa liinil.
Saaremaa Laevakompanii parvlaev St. Ola Rohuküla-Heltermaa liinil. Foto: Raigo Pajula

Saaremaa Laevakompanii teenis mullu 4,8 miljoni eurose kahjumi.

Ettevõtte juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul on suur kahjum tingitud kääridest suurte investeeringute ja riikliku tellimuse vahel. «Investorid on paigutanud viimasel paaril aastal Lääne-Eesti ja saarte vahelise praamiliikluse arengusse üle 90 miljoni euro ja riik on Saarte Liinide kaudu pannud ligi 40 miljonit sadamatesse,»sõnas Rihvk.

Operaatorfirma Väinamere Liinid teenindas 2011. aastal 1,8 miljonit reisijat ja üle 700 tuhande sõiduki. Võrreldes 2009. ja 2010. aastaga on teenindatud reisijate arv olnud samas suurusjärgus. Samas on riik tellinud kümmekond protsenti vähem reise. Kõige enam, üle 11 protsendi on vähenenud reiside arv Hiiumaale. Samal ajal on järsult, koguni kolmandiku võrra, kallinenud kütuse hind.

 «Kõik see ongi viinud olukorrani, kus ettevõte on sügavas kahjumis ja on oht, et järjekorrad tekivad taas. Siin peab nüüd kiiremas korras midagi ette võtma,»lisas Rihvk.

Saaremaa Laevakompanii grupi ettevõtete käive kasvas aastaga 4,6 protsenti 22,6 miljoni euroni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles