Turundus eriti häbelikele

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Olgem ausad – müümine ei sobi mitte igaühele. Mõned inimesed, sealhulgas ka ettevõtjad ja juhid, satuvad lausa paanikasse mõttest, et peavad kellelegi midagi müüma.

Olen kohanud juhte, kes mõistavad küll, et peavad omale kliente juurde hankima, kuid neid hoiab tagasi hirm. Nad kardavad, et paistavad selles tegevuses meeleheitlikud või mangujad, kirjutab konsultant Dorie Clark HBRis.

Ma alustan tavaliselt faktist, et müümine lihtsalt on juhi pärisosa. Mitte keegi pole oma firma visiooni ja eesmärki tutvustades veenvam kui firma juht ise. Mõned omanikud ja juhid tahavad minna lihtsamat teed ja palgata kedagi marketingiga tegelema, kuid klientide toomine ja nendega suhtlemine on tegelikult juhi töös olulisim osa.

Siin on vaja mõtteviisi muutmist. Paljud inimesed on üles kasvanud teadmisega, et müümine on mingite mittevajalike toodete kellelegi pähemäärimine. Paraku aga peavad häbelikud juhid siiski endast võitu saama. Siin on mõned nõuanded eriti pelglikele:

Tee vahet müügil ja turundusel. Tihti aetakse need mõisted omavahel segi ja sageli on need vastutusalad ka ühendatud. Kuid kus lõppeb müük ja algab turundus ning vastupidi? Minu defitsioon on, et marketing on see, mis paneb kliendid sinu juurde tulema, kuid müük on tegevus, mille kaudu jõuad sina klientideni ja tehinguni. Mõlemad tegevused on olulised – esimene on pikaajalisema perspektiiviga ning vilju on näha kuude ja aastate pärast, teine aga toob kohe tulemused. Ideaalis peaks firma tegelema võrdselt nii marketingi kui ka müügiga, kumbagi ei tohiks alahinnata ega unustada.

Tasakaal müügi ja marketingi vahel. Nii nagu sa saad ülesöömist korvata suurema liikumisega, saad sa ka ettevõttes nõrka müüki korvata kavalate turundusnõksudega. Ehk et kui bränd on väga tugev ja selle taga on kõva marketing, siis ei pea samavõrd tugevalt panustama müügile. Kui sa tõesti ei taha jõuda müümisega klientideni, saad kasutada muid variante nagu artiklite kirjutamine oma toodete kohta, uudiskirjade saatmine, saadete ja videote tegemine jne.

Palka abi. Kui sa siiski tahad delegeerida oma äri arendamist, siis palka õige inimene. Kui sa müüd midagi hinnalisemat kui lihtsalt ajakirju, siis kooliõpilase palkamine müügikõnede tegemiseks ei aita sind. Sul on vaja endale asetäitjat, kes on usaldusväärne ja autoriteetne asendama sind suhtlemises klientidega. Siinkohal ole ettevaatlik ja kindlusta end olukorra vastu, kus see inimene jalutab minema talle usaldatud kontaktidega. Ka suhtekorraldus on selline ala, kus tasub kasutada spetsialistide abi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles