Idufirmade konverentsil lahati Angry Birdsi edu tagamaid

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Gamefoundersis osalejaid innustab Angry Birdsi menu.
Gamefoundersis osalejaid innustab Angry Birdsi menu. Foto: SCANPIX

Start-up konverentsile Latitude59 kogunenud tehnoloogiaspetsialistid arutlesid mobiilirakenduste maailma suundumuste ja arengut takistavate asjaolude üle.

Maineka tehnoloogiaportaali Ars Technica majandustoimetaja Cyrus Farivari juhitud vestluspaneelis käsitlesid tehnoloogiaspetsialistid mobiilirakenduste maailma hetkeseisu, rakenduste arendajate suurimaid väljakutseid ja seniseid õppetunde.

Soome mobiilimängude arendaja Grey Area turundusjuht Eric Seufert osutas, et Rovio ülipopulaarseks kujunenud mäng Angry Birds saavutas edu muuhulgas seetõttu, et mängu loomise ajal ei olnud mobiilimängude konkurents veel nii tihe. Seuferti sõnul nõuab tänapäeval mobiilirakenduste edetabelis 25 populaarseima mängu hulka pretendeeriva rakenduse väljatöötamine ja turule toomine üle 200 000 euro suurust investeeringut, mis muudab edu väikeste arendajate jaoks praktiliselt käegakatsutamatuks.

Sariettevõtja ja Wiredi kaastoimetaja Andrew J. Scott tõi mobiilirakenduste edasist arengut piirava asjaoluna välja mobiilse interneti stabiilsuse, mille osas on veel palju arenguruumi. Tema sõnul ei ole mobiilse interneti levik küllaldane, et kasutajad saaksid sellele loota ka reisides või halvema leviga piirkondades.

Scott avaldas ka arvamust, et Androidi operatsioonisüsteemi kasutavate telefonide maailm on väga kirju, mistõttu rakenduse arendamine ja testimine kõigil erinevatel Androidi telefonidel on arendaja jaoks äärmiselt kulukas. Naerupahvaka kutsus publikus esile Scotti soovitus arendada oma esimest rakendust just iPhone’ile, kuna ka potentsiaalsed investorid armastavad just neid läikivaid telefone.

Vestluspaneelis osales ka Eesti startup-ettevõtte TaxiPal juht Raoul Järvis, kes rõhutas mobiilirakenduste puhul lihtsust ja kasutatavust. Oma kogemusest kõneldes märkis Järvis, et ka TaxiPali esimene versioon oli liiga keeruline ja omadusterohke ning edu saavutamiseks tuli toodet lihtsustada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles