Millest koosneb edu?

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Vaid vähesed ettevõtted suudavad pikaajaliselt turust kiiremini kasvada. Bain selgitab, miks see nii on.

Kui lähtuda turu keskmisest, siis saavutatakse ka keskmised tulemusi. Sobilik mõõdupuu on pika-ajaline käibe ja kasumi kasv, mis ületab 5,5 protsenti. Ainult kümnendik suurematest ettevõtetest on sellega 10 aastalises perspektiivis hakkama saanud, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb.

Teada-tuntud reegel on, et kasv loob aktsionäridele kõige rohkem väärtust ning kasvu aluseks on võitev strateegia, milles on 5 komponenti:

  1. Täpselt defineeritud ja hästi diferentseeritud põhiäri. 95 protsenti jätkusuutlikult kasvavast kümnendikust on turuliidrid oma põhiäris.
  2. Turuliidri majanduslik võimendus. Turuliidrid, kasvõi oma Welchi definitsioonis (1 või 2 positsioon), saavutavad kaks korda parema omakapitali tootlikkuse.
  3. Fookus klientidele, mis muudab nad fännideks. Kui te suudate tekitada klientides positiivse emotsiooni ja lojaalsuse enda ettevõtte suhtes, siis ostavad nad teilt rohkem ning muutuvad müügimeesteks. Faktor on järjekordselt kaks.
  4. Distsiplineeritud ekspansioon naaberturgudel. Siin pole mõeldud ainult geograafilist dimensiooni, vaid ka uusi tooteid, ärisid ja ärimudeleid. Mida kaugemale liikuda oma põhiärist, seda suuremaks muutub risk, mille maandamiseks on vajalik distsipliin. Keskendudes ainult ühele uuele asjale korraga suurendatakse edukust järjekordselt kaks korda.
  5. Kopeeritav mudel. Konkurentsieeliste ja tugevuste kasutamine uutel turgudel luues sellega uut kasvu. Ligikaudu 75 protsenti kümnendikust suudavad seda eelist rakendada (efektiivselt 7,5 protsenti).

Kopeeritavuse saab omakorda veelgi pulkadeks võtta ja see koosneb omakorda sellistest kriitilistest eduteguritest:

Tugev põhikompetents. Seda võib kutsuda ka konkurentsieeliseks, mis peab avalduma kõigi eesliini töötajate igapäevategevuses ning olema praktiline, mitte teoreetiline.

Vanguard on USA suurim fondihaldur, kelle fookuses on kulutase ja klienditeenindus, mis vastavalt on 18 protsenti tööstusharu keskmisest ning teisalt ületab klientide lojaalsus 72% tööstusharu keskmist.

Pidev tagasiside nii klientidelt kui ka oma töötajatelt. Strateegilise edu alustalaks on elluviimine, seepärast tuleb pidevalt jälgida, et see murenema ei hakkaks ning ei tekiks petlikku rahuolutunnet. Oluline on tagada pidev infovoog turult tagasiside vormis.

Näiteks LEGO kasutab Net Promoter süsteemi selleks, et saada tagasisidet igast kokkupuutepunktist tarbijatega. Need andmed on ettevõtte siseselt igakuiselt avalikult kättesaadavad ning kõigi rahuolematute klientidega võetakse otse ühendust.

Ettevõtte kultuur. See on kõige raskemini saavutatav konkurentsieelis ning seepärast ka kõige väärtuslikum, kuna ta kopeerimine konkurentide poolt on keeruline kui mitte võimatu. Ühtse ettevõttekultuuri loomine on tegelikkuses tunduvalt väärtuslikum kui näiteks uute strateegiate juurutamine.

IKEA on viimase 25 aasta jooksul kasvanud 2,5 korda turust kiiremini. Edu alus pole mingi saladus. Kõik töötajad teavad nelja strateegilist prioriteeti: DIY, disain lähtub hinnatasandist, abimaterjalid kauplustes ja hästi juhitud tarneahel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles