Hollerbach: edu pandiks on endast erinevate inimestega rääkimine

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taku Groupi tegevjuht Karin Hollerbach.
Taku Groupi tegevjuht Karin Hollerbach. Foto: Latitude59/Andres Teiss

Taku Groupi tegevjuht Karin Hollerbach rääkis Latitude 59 start-up konverentsil peetud kõnes alternatiivseid teid valinud idufirmadest, ning faktoritest, mis neile edu on toonud.

Esiteks mainis Hollerbach ära Eesti Riskikapitali Assotsiatsiooni 2010. aastal avaldatud väite, nagu poleks Eestis suurimaks probleemiks mitte raha, vaid uute ideede ning projektide puudumine.
Hollerbach leidis, et Eesti innovaatorid ei tohiks antud väitest solvuda, vaid peaks pigem sellest enda tõestamiseks lisamotivatsiooni leidma. Seejuures andis ta algajatele ettevõtjatele mõned näpunäited:

«Mugavustsoonist väljumiseks ning uute ideede saamiseks tuleb avatud olla ning rääkida võimalik palju endast erinevate inimestega. Tähtis on ära tunda ajad, millal olla kannatlik ja millal kannatamatu. Tuleb võtta aega asjade läbimõtlemiseks ja suures plaanis vaatamiseks,» ütles ta.

Hollerbach mainis ära ka mõnda Eesti päritolu idufirmat, nagu Fits.me ja EGeen, mille innovatiivne lähenemine peaks olema tulevastele edulugudele eeskujuks. Hollerbachile imponeeris Fits.me juures inimliku probleemi lahendamine tehnoloogia abil, rakendades selleks erinevaid teadusharusid, nagu antropoloogia, materjaliteadus ja infotehnoloogia.

EGeeni puhul oli Taku Groupi tegevjuhi arvates tähelepanuväärne infotehnoloogia ja meditsiini kokku toomine, olles seejuures paindlik oma niši leidmisel. Samuti mainis ta EGeeni puhul ära head eelanalüüsi välisturuIe minekul. USA turul on firmal palju konkurente ning nende seast välja paistmiseks rõhub ettevõte teadlikult kvaliteedile ja innovatiivsusele, mis on sealsel turul Hollerbachi väitel väga tähtsateks müügiargumentideks.

Kokkuvõtteks ütles Hollerbach, et kõige paljulubavamateks idufirmadeks on multidistsiplinaarse lähenemisega ettevõtted, mis üritavad innovatiivsed olla mitmel erineval alal korraga.

Tähtsaimateks valdkondadeks, kus idufirmadel on Hollerbachi arvates võimalik läbi luua, on tervishoid, keskkond ja sotsiaalsfäär. Idufirmad peavad mõtlema laiemalt. Kui ollakse juba infotehnoloogia taustaga, ning luuakse näiteks mobiilirakendusi, mänge või IT-lahendusi, tuleks oma oskusi rakendada ka väljaspool seda sektorit. Samas, kui infotehnoloogia taust idufirmal puudub, tuleks see siiski endale selgeks teha, kuna tahes-tahtmata põhineb kogu tulevik just IT muude teadustega integreerimisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles