BLRT ehitab Saaremaa laevakompaniile veel ühe parvlaeva

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Saaremaa
Parvlaev Saaremaa Foto: Kersti Õunapuu

Saaremaa Laevakompanii, BLRT Grupp ja Swedbank sõlmisid eelkokkuleppe neljanda suure parvlaeva projekteerimiseks ja ehitamiseks Väinamere reisiliinidele.

Ühisele kavatsuste protokollile kirjutasid Saaremaal Mändjalas alla Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo, BLRT Grupi juhatuse esimees Fjodor Berman ning Swedbanki peadirektor Eestis Priit Perens, teatasid ettevõtted BNSile. Lisaks lepiti kokku võimaluses tellida veel kaks sarnast tüüpi, ent täiustatud jäämurdjavõimekusega parvlaeva.

Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo märkis, et Väinamere reisiliinidel on neljanda suure parvlaeva järgi tõsine vajadus, sest kolmest parvlaevast enam ei piisa.

Uus laev peaks tulema umbes 93 meetrit pikk ning mahutama ligikaudu 160 autot ja 400-600 reisijat. Leedo märkis, et parvlaev tuleb «sisuliselt neljas sõsar» parvlaevadele Muhumaa, Saaremaa ja Hiiumaa, mis hakkasid sõitma aastail 2010-2011.

Kavatsuste protokolliga kinnitavad pooled ühtset arusaama laeva projekteerimisest, ehitamisest ja ostu-müügilepingu sõlmimisest. Lepingu sõlmimine sõltub ostu-müügi hinna kokku leppimisest poolte vahel, lõplike dokumentide vormistamisest ning ettevõtete nõukogude heakskiitudest.

Kavatsuste protokoll mainib võimalust sõlmida edaspidi leping veel kahe parvlaeva ehitamiseks ja ostmiseks, millel peab olema suurendatud jäälõhkumise võimekus Eesti rannikuvetes või muudes sarnastes tingimustes. Tegu saab olema olemasolevate parvlaevadele sarnaste, ent universaalsete alustega, mis saaksid reisijate teenindamise kõrvalt vajadusel tegutseda jäämurdjatena.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles