Juhtimisprofessor: enamik start-up´idest hävivad, sest on liiga lapsikud

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

EBSi doktorantide teadusseminaril esinenud endine Harvard Business Schooli professor J. Barkev Mihran Kassarijan rääkis, et ettevõtjate suurim väljakutse on kohanemise ja innovatsiooni kiiruse tõstmine.

Kassarijani ettekanne keskendus muudatuste juhtimisele vastavalt sesoonidele. Ta tõi näiteid selle kohta, kuidas varem toimusid näiteks nii looduses kui ka majanduses muutused ühtlaste sesoonidena tõusvas ja langevas joones. «Täna on aga olukord muutunud ja sesoonid vahetuvad üha tihemini ning suuremate amplituudidega. Mõelge näiteks globaalse soojenemise ehk ilmamuutuste või aktsiaturgude peale – mõlemad muutuvad üha kiiremini ja äärmuslikumalt,» rääkis ta.

Muutuste tihenemise tõttu muutub Kassarijani sõnul paljude ärivaldkondade puhul aina lühemaks ka tootmise protsess ja toodete eluiga, mistõttu on tänapäeva majanduses ellujäämiseks üks vajalikumaid tegureid õppimine ja õigete otsuste tegemise oskus, mille abil tõsta ettevõttes innovatsiooni ja kohanemise kiirust. «94 protsenti start-up ettevõtetest hävivad. Paljud neist selle pärast, et nad saavad liiga edukaks ning ei suuda enam õigeid ja kiireid otsuseid vastu võtta. Nad vajavad kogenumat juhtkonda. Näiteks Facebooki asutaja Mark Zukerberg tegi Facebooki puhul õige otsuse, kutsudes õigel ajal ettevõttesse nn. täiskasvanud,»  selgitas Kassarijan.

Kõige rohkem mõjutavad Kassarijani arvates tarbijaid ostma ettevõtte bränd ning oskus klienti puudutada. «Inimestele meeldivad jutud. Nendega seostuvad meile eelnevad kogemused ja emotsioonid ning tunneme ära metafoorid juttude sees. Nii bränd kui ka see, kuidas klient ennast puudutatuna tunneb, sõltub palju sellest, millist lugu ettevõte talle räägib,» arvas ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles