Parts: ettevõtted võiksid rohkem Aasia võimaluste peale mõelda

, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juhan Parts
Juhan Parts Foto: Peeter Langovits

Valitsuse Aasia programmi üheks eesmärgiks on majandusminister Juhan Partsi sõnul ületada psühholoogiline barjäär, et Aasiaga äri ajamine on midagi täiesti teistsugust.


«Loomulikult näeme kultuurierinevusi, aga barjäärid on paljuski meie peas,» rääkis minister tänasel Aasia foorumil.

Valitsus läheb sinna, kuhu lähevad Eesti ettevõtted. «Kui Eesti ettevõtted lähevad Aasiasse, peab sinna minema ka valitsus. Praegu oleme aga kindlasti faasis, kus valitsusel ja riigil on oma erinevate võimalustega kohustus panna Eesti ettevõtted rohkem Aasia võimaluste peale mõtlema.»

Täna on eesti tähtsaimad partnerid lähimaades ning lähiaastatel tõenäoliselt suuri muutusi ei toimu. Kogu Eesti ekspordist läheb Aasia poole umbes 3 protsenti ja isegi kui arvestada, et osa Eesti allhankest Põhjamaade suurfirmadele läheb Aasiasse, on selle tähtsus ometi imeväike.

Samuti tuleb Aasiast vaid murdosa Eestit külastavatest turistidest. Kui eelmisel aastal külastas Eestit 1,8 miljonit turisti, siis ainult 22 000 neist tulid Ida- või Lõuna- Aasiast, mida valitsuse Aasia programm käsitleb.

Riigil on raske ka sellesse oluliselt rohkem investeerida, sest tulu ja kulu suhe ei ole just kõige parem, aga siin võib teha koostööd ka Soome, Läti ja Leeduga.

«Turism on aga üks tore asi, inimesed  tulevad vaatavad ja siis tekivad muud ideed,» märkis ka Parts.

Samas on ka ettevõtteid, kes on suutnud Aasias kanda kinnitada nagu näiteks Guardtime või Liviko.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles