Trükireklaamiga saab absoluutselt kõike müüa

Hendrik Alla
, Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postimehe lugejate lemmik, välireklaam «Tasku ülikool», klient Tasku, agentuur Tabasco.
Postimehe lugejate lemmik, välireklaam «Tasku ülikool», klient Tasku, agentuur Tabasco. Foto: Repro

Eile anti Pärnus välja ligi sada reklaamiauhinda, lisaks veel üritusturundusagentuuride liidu auhinnad. Aasta agentuuriks kuulutati eile Pärnus toimunud galaõhtul Der Tank ning parimaks kliendiks Saku Õlletehas.

Eesti parimaks eelmise aasta trükireklaamiks valis Kuldmuna žürii Rademari reklaami, kus spordijalatsid nuruvad, et omanik nad lõpuks ometi õue jooksma ja hullama viiks. Reklaamiseeria valmis agentuuris Tabasco.

«Rademari reklaamides on väga suurt tähelepanu pööratud teostusele, pildile ja montaažile,» ütles Kuldmuna trüki- ja välimeedia, ambient’i, kampaaniate kategooria ja noortekonkursi žürii esimees Joel Volkov agentuurist Der Tank. Seeria koosnes kolmest tööst ja žüriile meeldis eriti see, kus jalatsid akna peal niuksuvad.

«Hea nurgaga foto, kohe nähe, et igatsevad õue. Reklaami idee oli asjakohane, igaüks, kes väljas jooksmas käib, saab sellest aru.» Teised sama seeria reklaamid olid žürii meelest nõrgemad.

Volkovi juhitud žürii ei pidanud, nui neljaks, kinni ideest, et Eestis Kuldmuna võitnud reklaam peab tingimata nii heal tasemel olema, et mõnel suurel reklaamifestivalil, näiteks Cannes’is, tingimata finaali pääseks. Hinnati nii ideed kui teostust – kui mõlemad on kõrgel tasemel, võib kulla välja anda küll.

Volkov tunnistas, et kõrgetasemeliste tööde saak oli trükikategoorias sel aastal väiksem kui varem. Seega ei saagi Cannes’i-pretendente palju loota. «Me elame Eestis, natuke teistsuguses taustsüsteemis. Teistsugused tellijad ja teistsugused olud. Me ei pannud Cannes’i finaali jõudmist eraldi eesmärgiks, vastasel juhul ei oleks me saanud eriti kuldasid välja anda,» nentis Volkov.

«Võib-olla tahaks, et tipud oleksid säravamad ja konkurentsivõimelisemad ka rahvusvaheliselt. Aga samas – kui puudub reklaamialane haridus AD või copy tasemel ja keskmise kliendi aastaeelarve on alla 100 000 euro, siis läheb meil isegi hästi. Õnneks saab alati paremini.»

Volkov rõhutas trükireklaami universaalsust selles mõttes, et ei ole olemas valdkonda, mida selles meedias müüa ei saaks.

Eurobesti reklaamifestivalil oli näha, et trüki või selle sugulase välireklaami abil õnnestub müüa isegi nii virtuaalset asja nagu näiteks Google Maps.

«Print võib tekitada täpselt samasuguseid karvu turri ajavaid emotsioone nagu hea tele. Siin on sõnastus väga oluline, sest sa ei kuula, vaid näed. Peas peab hääl käima minema,» seletas Volkov.

«Mingis mõttes on print telest raskemgi žanr, sest kasutada on ainult üks kaader ja sa pead sinna sisse tekitama võimsa kontrasti ja palju ruumi. Vaataja avastamisrõõm on nii suur, et tal tõusevad ihukarvad püsti – pagan, ma olen geenius, ma mõistatasin selle asja ära!»

Välireklaamide kategoorias jäi tänavu Kuldmuna välja andmata. Teenuste kategoorias sai välireklaamide hõbeda Tabasco valmistatud suurejooneline töö «Tasku ülikool», mille valisid oma lemmikuks ka Postimehe lugejad.

Valik Kuldmuna pälvinud töid

•    Telereklaam, teenused: «Super-paketi seeria» (Utopia, Diil)

•    Telereklaam, varia: «Veeohutuse seeria» (Utopia, päästeamet)

•    Trükireklaam, teenused: «Vii meid välja» (Tabasco, Rademar)

•    Raadioreklaam, teenused: «Kohtume metsas» (Idea, RMK)

•    Meedialahendus: «Metsa aasta meedia» (Idea / Mediapool Vizeum, RMK)

•    Ambientreklaam: «Eesti laulupidu Riias» (Der Tank, Ettevõtluse Arendamise SA)

•    Koduleht: Saku veeb (Division Interactive, Saku õlletehas)

•    Koduleht: Eleringi veeb (Velvet Digital Paper, Elering)

•    Disain, firmastiil: kino Sõprus (Brilliant, kino Sõprus)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles