General Motors koristab Facebookist oma reklaamid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Washington ei taha General Motorsit vabaks lasta.
Washington ei taha General Motorsit vabaks lasta. Foto: SCANPIX

General Motors teeb lõpu tasulistele reklaamidele Facebookis – samm, mis seab suhtlusportaali ärimudeli küsimärgi alla vahetult enne viimase kauaoodatud börsiletulekut.

«Me ei kavanda hetkel reklaamidega jätkamist, kuid sisu osas jätkame agressiivselt,» ütles olukorraga kursisolev GMi allikas, kinnitades vastavasisulist sõnumit Wall Street Journalis.

GM ütles, et kasutab ka edaspidi Facebookis leiduvaid tasuta võimalusi.

Mõnede hinnagute kohaselt kulutab GM Facebookis olemisele ligikaudu 40 miljonit dollarit, millest 10 miljonit kulub reklaamidele.

GM keeldus neid numbreid kommenteerimast ja kinnitamast.

Autotootja otsus rõhutab Facebooki probleeme reklaamivaldkonnas, mida saadab üha valjenev kriitikakoor.

Kuigi firmad on täiustanud tasuta kohalolekut saidil, on mõned tõrkunud oma dollareid reklaami alla matmast.

Facebooki reklaamikasv on aeglustunud.

Üks GMi liigutusega tuttav firmasisene allikas selgitas, et Facebook ei ole suutnud veenvalt tõestada, millist tulu uued reklaamikanalid brändidele toovad.

Ühe meediajuhi sõnutsi valitsevad reklaamijate seas Facebooki osas «segased tunded».

«Facebook ei ole veel komistanud tõeliselt mõõdetava käibeallika otsa,» ütles ta. «Google’i puhul oli eriline just see, et nende käibemootor oli uskumatult efektiivne: paned selle summa sisse ja saad tolle summa tagasi.»

Sootuks teisel seisukohal on Subaru turundusjuht USAs Dean Evans, kelle sõnutsi kulutab firma Facebooki reklaamidele üle 5 miljoni dollari aastas ja kavatseb summat tuleval aastal suurendada.

«Meile meeldib, mida me näeme,» ütles Evans.

Subaru kasutab Facebooki peamiselt PR-, mitte müügikanalina ning rakendab tasuliste ja tasuta reklaamivõimaluste kombinatsiooni.

«Me teame, et aja jooksul tasub rahulolevate klientide levitatud info müüginumbrite näol ära. Kas me oskame seda täna täpselt mõõta? Me liigume selles suunas. Ja me oleme veendunud, et mõju müügile on olemas. Aga kuidas iga kulutatud dollar müügis väljendub, seda me veel täielikult kaardistanud ei ole,» ütles Evans.

Forrester Researchi analüütikud kirjutasid esmaspäeval oma blogis salvavalt, et Facebook ei võta turundust tõsiselt. Nende reklaamimudel tegevat vaid «tillukesi» edusamme ja kujutavat endast takistust turundajatele, kes tahavad mõõta oma kampaaniate tulemusi.

Mõned analüütikud arvasid, et Facebooki on veel vara paika panna, kuna firma alles kujuneb ning üritab sobitada kokku oma reklaaminduse tasulisi ja tasuta komponente.

«See on uus faas turunduses ja reklaamis ning vaevalt GM, Facebook ja keegi teine asjale praegu õieti pihta saab, sest kõik on alles kujunemisjärgus,» ütles Altimeter Groupi analüütik Rebecca Lieb.

Facebook keeldus kommentaaridest.

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles