Facebook loobub reklaamimüügi nimel senisest privaatsuspoliitikast

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebooki tegevjuht Mark Zuckerberg.
Facebooki tegevjuht Mark Zuckerberg. Foto: SCANPIX

Facebooki kasutajate poolt postitatava informatsiooni abil müüakse suunatud reklaami ka väljaspool suhtlusvõrgustiku keskkonda.

Facebook on oma privaatsuspoliitikas läbi viinud kaks olulist muudatust. Kui varasemalt hoidis Facebook reklaamiklientidelt ja muudelt kolmandatelt osapooltelt kasutaja kohta saadavat informatsiooni alles 180 päeva, siis nüüd on see ajalimiit tühistatud -Facebook hoiab kasutajate kohta saadavat informatsiooni alles nii kaua, kui see firmale kasulik on, kirjutab Forbes.

Samuti on firma teada andnud, et suhtlusvõrgustiku kasutajate kohta kogutavat informatsiooni ei kasutata ainult Facebooki-sisese reklaami müügiks, vaid ka väljaspool seda.

Kui muu sarnane suunatud reklaamimüük toimub peamiselt veebilehekülgedel kasutavate küpsiste abil, siis Facebooki suunatud reklaamimüük toimub juhul, kui kasutaja on internetilehitsemisel Facebooki sisse loginud. Facebooki uus lähenemine pole samas midagi uut, kuna väljaspool oma keskkonda müüvad kogutud info põhjal reklaami juba ka LinkedIn ja Amazon.

Muude muudatuste all on avalikuks infoks kuulutatud ka Facebooki taustapilt ning kasutaja sugu, konto deaktiveerimisel ei kao Facebookist kasutaja poolt tehtud toimingud, näiteks kirjutatud sõnumid jäävad teiste kasutajate sõnumiposti alles.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles