Avtovaz teel Renault-Nissani kontrolli alla

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vladimir Putin Lada Larguse seeriatootmise avamisel. Taamal vasakul AvtoVAZi nõukogu liige, Renault' tootmisjuht Carlos Tavares.
Vladimir Putin Lada Larguse seeriatootmise avamisel. Taamal vasakul AvtoVAZi nõukogu liige, Renault' tootmisjuht Carlos Tavares. Foto: SCANPIX

Renault ja Nissan nõustusid maksma 750 miljonit dollarit kaudse enamuskontrolli omandamiseks juhtiva Vene autotootja Avtovazi üle.

Renault-Nissan teatas, et allkirjastas Pariisis vastastikuse mõistmise memorandumi ühisettevõtte loomiseks riikliku valdusfirma Russian Technologiesiga, mis on Avtovazi domineeriv aktsionär.

Ühisettevõte osalusse läheb 74,5 protsenti Avtovazist.

Renault, mis ostis 2008. aastal 1,17 miljardi dollari eest 25 protsenti Avtovazist, investeerib ettevõtmisse ligikaudu 300 miljonit dollarit. Nissan, mis Avtovazi aktsiaid ei oma, investeerib umbes 450 miljonit dollarit.

Prantsuse-Jaapani grupi teatel investeeritakse raha perioodiliste maksete kaupa aasta 2014 lõpuni, mil nende osaluseks ühisettevõttes kujuneb 67,13 protsenti.

Renault, Nissan ja Avtovaz müüvad täna kolme peale iga kolmanda auto Venemaa 2,7 miljonilisel autoturul, mis analüütikute prognooside kohaselt möödub 2015. aastal Saksamaast ja tõuseb Euroopa juhtivaks autoturuks.

2009. aastal vaarus Avtovaz finantskriisi tõttu maksejõuetuse veerel. Kremli ja Renault’ vahel läks teravaks sõnavahetuseks selle üle, kuidas firmat päästa.

Vladimir Putin esitas prantslastele ultimaatumi – aidake firmat, või muidu me lahjendame teie osalust.

Lõpuks tegid osapooled kompromissi: Venemaa soostus Avtovazi veepeal hoidma, Renault lubas aga valada ettevõttesse rohkem tehnoloogiat ja uusi mudeleid.

Viimasel ajal on Vene turg elavnenud ning on nüüd Renault’ ja Nissani jaoks suuruselt kolmas, pärast Hiinat ja USAd.

Analüütikud ütlesid, et kõnealuse mittesiduva lepingu ellurakendamine võib osutuda raskeks, arvestades Renault’ ja Avtovazi vahelisi varasemaid pingeid.

IHSi analüütik Tim Urquhart kirjutas, et kuigi diil kujutab endast arvestatavat sammu täieliku kontrolli suunas Avtovazi üle, «ei tohiks mitte mingil juhul võtta kindla peale, et diil progresseerub sujuvalt lõpplahenduseni aastal 2014.»

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles