Aprillis reklaamikäive kasvas, -maht vähenes

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajalehed
Ajalehed Foto: Toomas Huik

Võrreldes 2011. a. aprilliga vähenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 60 külge ehk 6 protsenti, moodustades 893 külge. Käive suurenes 60 tuhande euro võrra ehk 4,5 protsenti ja moodustas 1,38 miljonit eurot.

Netireklaam kasvas 9 protsenti. Kolme juhtiva veebifirma (Delfi, Neti, SmartAd) käive kasvas 11 protsenti.

«Nagu arvudest näha, suurenes reklaamikäive vaatamata sellele, et reklaamimaht paberkandjates vähenes. Põhjusi on kaks: reklaami müüdi natuke kallimalt kui mullu (eriti Postimees) ja veebireklaami oluline suurenemine. Huvitav on märkida, et lehtede netireklaami käive kasvas enamvähem samas tempos kui veebifirmade käive,» kommenteeris meediaanalüütik Toomas Leito.

Kahe suurema kommertstelekanali reklaamikäibe kasv oli Leito hinnangul lehtedega samasse «auku»  +5 protsenti.

Lehtede reklaamiturg säilitas kasvutrendi, kuigi aasta alguse tempo on aeglustunud. «Võiks öelda, et keskmine reklaamikuu, oleks võinud minna hullemini,» märkis Leito.

Aprillikuu reklaami vedasid sesoonsete kaupade (aed, ehitus) ja jaemüügikettide allahindluste reklaamikampaaniad. Tervise ja ravimite reklaami oli samuti rohkesti. Autoreklaam kasvas poole võrra. Nõrk oli telekommunikatsiooni ja side reklaam, eriti torkas see silma veebis. Reisireklaam kahanes 45 protsenti.

Postimees on endiselt vankumatu turuliider. Kõva kasvutempot hoiab Äripäev, muljetavaldava hüppe tegi selle veebireklaam. Ainukesena on tõsises langustrendis Eesti Päevaleht.

Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht vaid Õhtulehes +1 protsendi, teistes lehtedes vähenes: Eesti Päevaleht -12 protsenti, Eesti Ekspress -7 protsenti, Postimees -6 protsenti ja Äripäev -5 protsenti.

Reklaamikäive oli aprillis Postimehes 555 000 eurot, mida on mullusega võrreldes 5 protsenti rohkem, Äripäevas 300 000 eurot, ehk 15 protsenti enam kui aasta eest, Eesti Ekspressis 190 000 eurot, 6 protsendi jagu rohkem kui 2011. aasta aprillis ja Õhtulehes 175 000 eurot ehk 3 protsenti rohkem aastatagusega võrreldes. Eesti päevalehe reklaamikäive langes aastaga 12 protsenti.

Reklaamikäive paberkandjal oli Postimehes 395 000 eurot, Äripäevas 205 000 eurot, Eesti Päevalehes 160 000 eurot ja Õhtulehes 125 000 eurot.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles