Jaemüügi kasvutempo aeglustus märtsis veelgi

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Statistika näitab, et teistest paremini on läinud jalatsipoodidel.
Statistika näitab, et teistest paremini on läinud jalatsipoodidel. Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Kaupade jaemüük suurenes poodides tänavu märtsis eelmise aasta märtsiga võrreldes püsivhindades 7 protsenti.

Tänavu jaanuaris suurenes jaemüük eelmise aasta sama kuuga võrreldes 16 protsenti, veebruaris jaemüügi kasvutempo mõnevõrra aeglustus, kuid siiski suudeti saavutada märkimisvääne 13protsendiline kasv, teatas statistikaamet. Märtsis aeglustus aga jaemüügi kasvutempo veelgi. Kasvutempo aeglustumisele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas.

Tänavu märtsis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 342,5 miljonit eurot. Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes, mis veebruaris mõnevõrra aeglustus, aeglustus märtsis veelgi. Kui jaanuaris suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 23 protsenti ja veebruaris 17 protsenti, siis märtsis oli kasv 11 protsenti.

Enim suurenes jaemüük tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses neljandiku. Hästi läks ka muudel spetsialiseeritud kauplustel, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 15 protsenti) ning apteekidel ja kosmeetikatarvete kauplustel (kasv 14 protsenti).

Toidukaupade kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta märtsiga võrreldes kuus protsenti, kuid eelmiste kuudega võrreldes jaemüügi kasvutempo aeglustus. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju toidukaupade hinnatõusu hiljutine kiirem aeglustumine. Kui eelmise aasta märtsis oli toidukaupade aastane hinnatõus ligi 12 protsenti, siis tänavu märtsis ligi kolm protsenti.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes märtsis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades kümnendiku. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes üks protsenti. Selle aasta kolme kuuga (jaanuar–märts) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 12 protsenti.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli märtsis 429,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80 protsenti. 2011. aasta märtsiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 15 protsenti, eelmise kuuga võrreldes 11 protsenti.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles