Viis levinud viga, mis ekspordi tuksi keeravad

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Rakvere lihakombinaadi müügidirektor Janek Kalbin toob vastilmunud ekspordi käsiraamatus "Jah ekspordile!" välja viis väga levinud müüti, mille järgimine ekspordi tuksi keerab.

Esimene: kuna ekspordikliendid asuvad müüjast kaugel, siis ongi nendega mõistlik harva kokku saada.

Klienti ei huvita müüja aja- ja rahakulud reisimisel ja suhtlemisel. Selleks et edukalt kliendisuhteid hoida, tuleb ekspordijuhile luua võimalused tihedaks suhtlemiseks ekspordiklientidega. Firma töökorralduses tuleb arvestada ka ekspordiklientide ajavöönditega. Kellelegi ei meeldi, kui talle helistatakse öösel kell kolm. Samuti tasub märkida oma kalendrisse klientide vabad päevad, millal neid ei tülitata ja kohalikud tähtpäevad, mille puhul neid meeles peetakse.

Teise poolega on oluline olla kontaktis isegi siis, kui kõik sujub. Me ise ei ole harjunud seda tegema, kuid nö käehoidmine on paljudes kultuurides oluline.

Teine:kui on tekkinud ootamatu olukord, mille lahendus nõuab kliendi juurde sõitmist, pole vaja seda teha, sest järgmine kliendivisiit on planeeritud kuu aja pärast.

Ekspordiklientide eest vastutaja peab olema valmis kas või üleöö kliendivisiiti tegema. Proffesionaalsel ekspordijuhil on alati kohver pakitud ja kliendivisiit on tema jaoks normaalne töö osa, mitte lisakohustus.

Kolmas: ekspordijuht on järgmised kaks nädalat Ameerikas kliendi juures ja tegeleb Skandinaavia probleemidega siis, kui ta tagasi on.

Tegelikult kliendid ei oota. Või vähemalt ei tee seda sinu konkurendid. Seda olukorda on võimalik lahendada töökorraldusega: pane paika asendussüsteemid kliendivisiitide ajaks ja varusta ekspordijuhid vastavate võimalustega klientide teenindamiseks reisimise ajal.

Neljas: tähtis on töö sisu, mitte ametinimetus

Mõnele maale peab tippjuht siiski kaasa sõitma, sest ekspordijuhist, olgu ta kuitahes hea, ei piisa. Näiteks Venemaal jt endise NL maades on klientidele tähtis, et nendega suhtleks võimalikult kõrge positsiooniga isik. Siin võib muidugi edu võtmeks olla müügijuhi nimetamine müügidirektoriks.

Viies: meie ettevõte puhkab juulis ja jõulude ajal

Euroopalik töö- ja elukorraldus on ainult osake maailma tavast. Eksporditurgudel aktiivne etevõte kohandab oma töökorralduse tähtsamate klientide vajaduste järgi. Mõnedel eksporturgudel on olulised teised kõrg- ja puhkeperioodid, neid tuleb töökorralduses arvestada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles