Juhan Bernadt: Eesti toidul on hea lugu olemas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Talupoed on tõusuteel
Talupoed on tõusuteel Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Toidu ostmine on väga emotsionaalne tegevus, seepärast on Ekspordiakadeemia õppejõu Juhan Bernadti kinnitusel välisturgudel oluline rääkida oma lugu, mis Eesti puhul on puhta looduse ja maheda toidutraditsiooni näol nagu varnast võtta.


«Lugu on edu võti,» rääkis Bernadt toiduliidu aastakonverentsil. Toidukaupa müües on oluline luua emotsionaalne side lõpptarbijaga, mis privat label-kaupu valmistades ei teki.

«Kui jääme privat labeli juurde, ei saavuta me lisandväärtuse tõusu, mida me väga ihkame. Seda on vaja, et saaksime rohkem raha palkadeks, tootearenduseks müügiks,» rääkis Bernadt ja lisas, et kui ettevõtted ei lähe välisturule oma nime ja kaubamärgiga, on neid väga kerge odavama vastu välja vahetada.

Eesti traditsioonil toota puhast toidukaupa on tema kinnitusel jumet, seda enam, et Euroopas on talukauplustest just puhtuse ja loodusläheduse tõttu saanud tugevad kaubamärgid.

Tema sõnul on trend, kus väikesed toidupoed välja surid, pöördumas. Tekkinud on aina rohkem väikeste poodide formaate ning neid on juurde oodata.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles