Opeli saatus selgub suvel

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Opel.
Opel. Foto: Opel

General Motorsi tegevjuhi Dan Akersoni sõnutsi teatab firma suvel avalikkusele, mida raskustes Opeliga ette võetakse.

Ühtlasi tunnistas Akerson, et GMi juhatuses on tänaseni «erinevaid seisukohti» küsimuses, kas Opel tulnuks 2009. aastal ikkagi maha müüa.

«Me peame dialoogi kõigi osapooltega, meie Euroopa töö olemusest tulenevalt on see rahvusvaheline küsimus,» ütles Akerson ajakirjanikele Pekingi autonäituse kuluaarides, kui temalt küsiti, millal Opeli uus äriplaan valmis saab.

«Me loodame, et saame paari kuu jooksul rääkida konkreetsemalt plaanidest, kuidas kavatseme jätkata.»

Müügi soikumise ja intensiivse hinnasõja tõttu Euroopas kaotas GM mullu Opeli pealt 747 miljonit dollarit.

Firma on vihjanud, et kasumisse jõudmiseks võib olla vajalik töötajate koondamine või tehaste sulgemine.

Akerson ei tahtnud prognoosida, millal Opel kasumisse võiks jõuda. «Ma ei hakka ennustama, kuna, nagu te teate, Euroopa turg on muutlik,» ütles ta.

Pärast eelmise kvartali Kreeka kriisi näib, et «käesolevas kvartalis on Hispaania kord», ütles GMi tegevjuht.

Finantskriisi päevil sulges USA firma oma tehase Antwerpenis ja koondas ligikaudu 8300 töötajat. Samas taganes juhatus plaanist müüa Opel Vene ja Kanada firmadele. Kannapööre vihastas Opeli tehasenõukogu Saksamaal ja ka osasid töötajaid.

Tänavu süüdistavad ametiühingud GMi «jaga ja valitse» stiilis tegutsemises, kuna viimane üritab Euroopas kulusid kärpida, avaldamata samas konkreetseid plaane riikide lõikes.

Opel valmistab autosid Saksamaal, Suurbritannias (Vauxhalli nime all), Hispaanias ja Poolas. Lisaks tehakse mootoreid või komponente veel mitmes Euroopa riigis.

Küsimusele, kas GM oleks pidanud Opeli 2009. aastal maha müüma, Akerson vastu ei vaielnud.

«Küllap vastaksid erinevad juhatuse liikmed teile erinevalt, aga praegu pole enam vahet, kas me kahetseme või ei,» ütles ta. «Me oleme globaalne firma ja meie jalajälg on globaalne – me ei erine paljudest Euroopa firmadest, võttes arvesse majanduse rappumist. Ja meil tuleb lihtsalt tootmine nõudlusega vastavusse viia.»

Ta lisas: «Sa ei saa sõita autoga, vaadates peeglist seda, mis kunagi oli – tähtis on see, mis ootab meid ees. Ja ees ootab meid see, et Euroopa küsimused tuleb lahendada.»

Copyright The Financial Times Limited 2012

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles