Kuldmunale kandideeris enim telereklaame

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuldmuna.
Kuldmuna. Foto: glass.ee

Neljateistkümnendat korda korraldatavale Kuldmuna loovkommunikatsiooni konkursi autasudele kandideeris sel aastal üle 600 töö. Eriti suure osalejatehulgaga hiilgas telereklaamide kategooria, kuhu esitati 125 tööd.

Tele- ja raadioreklaame hindava žürii esimehe, reklaamiagentuuri Brilliant loovjuhi Madis Otsa sõnul on telereklaamid olnud traditsiooniliselt osalejate poolest üks arvukamaid võistluskategooriaid. «Telereklaami tegemine ei käi enam ammu Eesti ettevõtetele üle jõu ning see on sageli ka kitsama sihtgrupi tabamiseks efektiivne kanal. Leidlikud lahendused ja kättesaadavamaks muutunud tootmine teevad pääsu teleekraanile üha lihtsamaks. Aga Kuldmuna kontekstis võib-olla liigagi lihtsaks – kohati oleksin tööde esitajatelt rohkem enesekriitikat oodanud,» tõdes Ots.

Väga palju esitati töid ka disaini ja digitaalse reklaami valdkondades, millest esimeses kandideerivad kuld-, hõbe- ja pronksmunadele 111 tööd, teises aga 88 lahendust.

Võrreldes möödunud aasta Kuldmuna konkursiga tegid osalejate poolest suure hüppe ka üritusturunduse ja PR Muna  kategooria. Möödunud aastal avatud PR kategoorias autasule esitatud tööde arv pea kolmekordistus mulluselt kuuelt kandideerijalt 17 töö esitamiseni . Üritusturunduse kategoorias esitati tervelt 57 tööd, mis on ligi kaks korda rohkem kui 2011. aastal.

Üritusturunduse kategooria žürii esimehe, üritusturundusagentuuri Elamusstuudio juhi Mihkel Lubi sõnul on noorte kategooriate puhul osalejate hüppeline kasv ootuspärane – teadlikkus konkursist kasvab aasta-aastalt.  «Lisaks on tööde kvaliteedist näha, et ka klient ootab üha läbimõeldumaid lahendusi –ei piirduta enam ühe happening’iga, vaid üritus toob tulu tervikkampaaniale.  Integreeritus, eesmärgistatus ja surve tulemuslikkusele on sundinud üritusturunduse teenuse kvaliteedihüppele ja seetõttu on töid, mis vääriksid autasu, tõepoolest palju,» selgitas Lubi.

Kuldmuna 2012 konkursil hindavad 40 kategooria töid 7 žüriid. Tele- ja kinoreklaami  ning raadioreklaami žüriid juhibMadis Ots (Brilliant), väli- ja trükireklaami, kampaania, otseposti, ambientreklaami ja noortekonkursi hindamist juhib  Joel Volkov (Der Tank). Disainižürii esimees on Kärt Villmann (AD Angels), digitaalse reklaami žürii esimees Pärtel Vurma (Velvet) ning meediakampaaniate žürii esimees Olga Peresild (MediaCom). Üritusturundustööde hindamist juhib Mihkel Lubi (Elamusstuudio) ja suhtekorralduskategooria tööde hindamist Margus Mets (KPMS).

Žüriid hindavad esitatud töid aprillikuu jooksul, auhinnasaajad kuulutatakse välja «Kuldmuna 2012» galal, mis toimub 17. mail Pärnus klubis Sunset. Tööd, millel nähakse enim potentsiaali rahvusvahelisel tasandil, pääsevad konkursi korraldajate rahastusel osalema Cannes Lionsi rahvusvaheliste loovideede konkursil. Cannes Lions konkursile saadetakse ka noortekonkursi võitjad.

ERAL korraldab konkurssi koostöös 17.-18. mail toimuva Pärnu Turunduskonverentsi, Postimehe, Eesti Üritusturunduse Liidu, Eesti Meediaagentuuride Liidu, Eesti Suhtekorraldajate Liidu ja digivaldkonna esindajatega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles