Statoili tanklate uus omanik keskendub kauplustele

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: graafika: Alari Paluots

Statoili tanklaketi Kanada jaemüügifirmale Alimentation Couche-Tardile üleminek tähendab tõenäoliselt, et pikemas perspektiivis hakatakse senisest veel rohkem tähelepanu pöörama toidu ja muude kaupade müügile.

Kanada jaemüügifirmale Alimentation Couche-Tard tegi eile ülevõtmispakkumise Norra kütuste jaemüügifirmale Statoil Fuel&Retail. Kuna viimase põhiomanik (54 protsenti) Statoil ASA on pakkumise heaks kiitnud ja ka analüütikud hindavad pakkumist kõrgelt, võib arvata, et meie kütuste jaemüügituru liider läheb kanadalaste kätte.

Päris kindel Statoili tanklate ülevõtmine siiski ei ole, sest pakkumine on tingimuslik ja sõltub konkurentsiametite heakskiidust, lisaks peab ülevõtmispakkumisega nõustuma 90 protsenti aktsionäridest.

Couche-Tard teatas, et kavatseb säilitada omandatud ettevõtte tervikuna ja jätkata senist strateegiat. Statoil Fuel&Retail Eesti peadirektori Kai Realo sõnul seoses müügiga esialgu olulisi muudatusi plaanis ei ole. Siiski võib oletada, et pikemas perspektiivis hakatakse senisest veel rohkem tähelepanu pöörama toidu ja muude kaupade müügile.

Üle kahe kolmandiku Cou­che-Tardi käibest tuleb kaupade ja teenuste müügist ning mootorikütuste osa on vaid 30,7 protsenti. Ettevõtte kütusemüügi brutokasumi marginaal on 24,9, muudel tegevusaladel aga tervelt 75,1 protsenti. Statoil Eesti 2010. aasta müügitulu ärirentaablus oli 4,8 protsenti, selgub ettevõtte 2010. aasta majandusaruandest.

Ilmselt jäävad alles ka Stat­oili rõõmsavärvilised logod, sest Statoil Fuel&Retailil on õigus seda kasutada 30. septembrini 2019.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles